Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfarenheter av wake-up light

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Erfarenheter av wake-up light

Hej !

Jag har en liten fråga.
    Är det någon här på forumet som har någon erfarenhet av wake-up light.
    Jag har en julgran som tänds, och lyser in i sovrummet, ca 15min innan väckarklockan ringer.
    Av någon anledning så känner jag mig piggare och har lättare att gå upp än när det är kolmörkt.
    Är detta inbillning?
    Kan väl tillägga att jag inte har några större problem att ta mig ur sängen
    men det är ju lättare på sommaren än på vintern
    Har kikat lite på philips modeller som verkar mer gedigna än billigare plagiat.
    Men det är ju en hel del pengar som man inte vill kasta i sjön.
    Därför undrar jag om någon har några erfarenheter som ni vill dela med er av.

Mvh HobKal

Om du inte kan hitta en passande "wake-up light" kanske du kan prova med en så kallad "timer"/"kopplingsur". De finns att köpa i Clas Ohlson. Man bara ställer in mellan vilka tider lampor som har en sladd går in i en vägguttag ska vara på eller släckta. Kopplingsuret sätts in mellan väggutaget och sladden till lampan. Om du har en bordslampa vid sängen som inte skiner överdrivet starkt kan du alltid ha på lampan och via kopplingsuret så kommer den vara släckt tills den tiden som du har ställt in den på via kopplingsuret kommer lampan att tändas upp.

Jag hoppas att jag kan förklara allt det tekniska på ett bra sätt. Annars får jag tänka om och beskriva på lite mer enklare sätt.
    What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

• HobKal
      HobKal commented
      Editing a comment
      Det är lugnt Avances. Jag har ingeniörsexamen i maskinteknik. Visserligen bara på gymnasienivå, men ändå. Det är på precis det sättet som både gran och övrig julbelysning är kopplade. Däremot så får man ju inte den här "soluppgångs" känslan som man kan få när ljuset sakta ökar I styrka.

Tack ändå för ditt förslag.
      Mvh.
Working...
X