Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nattskräck som vuxen?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nattskräck som vuxen?

Då jag var mindre led jag av nattskräck. Jag inbillade mig saker. Ofta var det att det var tusen ormar i sängen och jag fick panik.

Vad jag förstått är det vanligt att man som mindre kan lida av nattskräck. Men nu i vuxen ålder har det kommit tillbaka.
    Ibland kan det handla om 3 nätter i veckan, sen kan det vara "Uppehåll" på några månader.

Det som händer är att jag ofta drömmer att något kommer flygande mot mig, oftast är det spindlar/kryp antagligen då min värsta fobi är spindlar.
    Jag sover men är fysisk, börjar panikskrika, har slagit min sambo, springer upp, ut i köket, toan m.m.. Efter ett tag vaknar jag till.

Jag undrar bara om fler "lider" av detta? Vad handlar det om? är det bara mardrömmar till en ny nivå eller? För då jag väl befinner mig i det
    är allt kristallklart, det är verklighet och paniken är sinnessjuk. Jag är förövrigt i en bra fas av livet, alltså jag mår inte dåligt eller är nedstämd eller så.

Hejsan!

Såg precis ditt inlägg -låter super intensivt och läskigt det där. Händer det fortfarande eller har det gått över?
    Last edited by drommare; 2017-05-04, 09:07.

Comment

Working...
    X