Announcement

Collapse
No announcement yet.

sömparalyserna tar musten ur mig...

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• sömparalyserna tar musten ur mig...

Jag har haft klardrömmar och paralyser så länge jag kan minnas, så fort ja sover ensam eller somnar om igen eller sover på en annan tid än min ordinarie nattid så händer det, idag får jag nog skylla mig själv lite jag somnade om nu på morgonen efter att jag hade lämmat barnen på skolan då jag skall jobba kväll idag och då hände det igen. Jag somnar och drömmer en konstig dröm som ja delvis kan styra sedan vaknar jag för att sedan dras tillbaka i en sömnparalys, jag brukar kunna väcka mig ganska lätt men idag var det svårt, jag såg på en dokumentär om sömnparalys för någon dag sedan om en flicka som ser ett silvrigt Hästhuvud i sin ssömnparalys och tror ni inte att när ja hamnar i paralysen så ser jag en liten skepnad svepa förbi nära mig och att ja ser det jävla förbannade Hästhuvudet! Ja försökte skrika och röra varenda kroppsdel för att vakna vilket ja också gör tillslut, när ja sedan lyckats vakna känner ja mig helt mentalt utsugen. jag har även att börjat få upp hemska bilder i ögonen varje natt innan ja skall somna även om jag inte tänker på något speciellt så får ja upp en massa konstiga bilder på näthinnan på en massa otäcka figurer . Ja önskar så att ja kunde slippa det här Någon annan som blir tokig av sina sömnparalyser?

Vid min senaste sömnparalys innan denna kom en genomskinlig flytande skepnad och uppenbarade sig ovanpå mig mitt framför mitt ansikte och det kändes som att den/det antingen gav mig bilder eller tog bilder ifrån mitt huvud, tre svartvita bilder uppenbarades den första var en bild på ett barn på några månader, ja upplevde det som min dotter sedan såg ja två vinglas med rödvin och den tredje bilden minns ja inte riktigt, ja hörde även sedan min minsta dotter hosta vid ytterdörren och trodde att hennes farfar kommit hem med henne igen från dagis då han hade skjutsat henne till förskolan för att ja skulle få vila, hon var hostig sedan innan så ja trodde att hon mådde dåligt och att de hade vänt hem igen men sedan när jag hade vaknat ordentligt så var det ingen i hallen.
    jag kan även vakna på nätterna och känna en stark oro i magen och vid varje tillfälle så kommer min minsta tippandes på tårna in till mig, det är som att ja vaknar innan henne och känner hennes oro?

vad tror ni bilderna betyder som uppenbarades vid min paralys?

Comment

Det händer då och då för mig och jag tycker det är extremt obehagligt. Så pass att jag i de perioderna gruvar mig för att somna. Lyckligtvis är det sällan några andra skepnader med, utan jag befinner mig i en dimension som liksom känns "tom". Någon gång har jag sett skuggor stå vid fönstret och då har jag blundat och somnat om.
      Sömnparalyserna kan också komma som avslut på mina ut ur kroppen- upplevelser.

Vinglasen får mig att tänka på 2 i bägare i Tarot. En symbol för kärleksfulla relationer. Ett fint tecken att få. Kan det ha att göra med att du har starkt intuitivt band till din dotter?

Comment

Ja det kanske hade något med det att göra, vi två har onekligen ett speciellt band tillvarandra.
        Mina sömnparalyser verka komma oftare nu, ja brukar inte få dem under min nattsömn men i natt känns det som att ja har vart fången i en annan dimension, jag har skrikit halva natten efter min man som legat på soffan då barnen smög sig in till oss på natten, ja skrek och skrek efter honom men inga ord kom ur min mun...alltid samma visa, jag ligger i samma miljö som jag somnar i men det som befinner sig runtomkring mig är av något annat utan dess like, jag minns inte vad som hände mer än att det var skräckinjagande och att det var något eller några som strök omkring mig, plågande mardrömslika känslor, jag vet att jag la nissar till på minnet, det var små kortväxta varelser som plågade mig. Tillslut lyckades ja vakna till och höll mig vaken i några minuter enbart för att inte dras tillbaka i samma tillstånd. Ja drömde även en obehaglig dröm där jag fick en stor grov spik på en decimeter islagen i min kropp som jag smärtsamt drog ut, vad kan det betyda? Någon som än duktig på att tyda drömmar?

Comment

Sömnparalyser har jag inga trevliga erfarenheter av, får det alltid när jag tar 5-HTP innan läggdags. Varför i he**** kan det inte vara positiva fina drömmar? :/

Comment

Working...
          X