Announcement

Collapse
No announcement yet.

Otäck drömm

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Otäck drömm

Hej,

Igår fick jag en omtumlande nyhet på jobbet.
    I natt drömde jag att jag kallblodigt kallblodigt mördade 8 äldre damer med kniv. De satt i ett rum (troligen i en villa), jag gick in och stack kniven i dem alla, jag gick sedan till ett kafé och fikade med mina barn som om inget hänt. På något sätt fick jag reda på att inte alla dött, och att de ringt polisen. Men polisen kom aldrig. Sen vaknade jag.
    Kan någon förklara vad denna dröm vill säga?

Tacksam för svar!

De här 8 äldre damerna, kände du de eller var de helt okända för dig?

Undrar om det handlar om att inte ha några hämningar och inte ha någon problemlösningsförmåga. Man kan hantera omtumlande nyheter på många olika sätt beroende på hur arg man blir och hur mycket ilskan påverkar en. Men jag kan ju inte veta att du blev arg när du fick nyheten.

Ju äldre jag har blivit, desto mindre har jag förstått mig på mina drömmar så jag brukar låta de passera bara.
    What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

• Ankidank
      Ankidank commented
      Editing a comment
      Jag kände inte damerna i fråga, de hade så att säga inga ansikten. Jag blev inte arg, lite chockad (det är en större omorganisation på jobbet där min gammal ekonomichef kommer tillbaka in i företaget som VD....)

Jag antar att du själv känner en koppling till nyheten på jobbet eftersom du nämner den.

Talet 8 kan ses som ett oändlighetstecken, något som är evigt.
    Finns det en sida i dig som vill "ta död " på något som du uppfattar som oändligt?
    Finns det en annan sida som låtsas som om de känslorna inte finns hos dig? (du går på kafé och fikar som om inget hänt med dina barn, barn betraktas oftast som rena och oskuldsfulla).
    Du lyckas inte ta död på det "oändliga" och du förväntar dig att bli dömd/straffad för dina känslor(hämtad av polisen), men det blir du inte.

Kan detta inspirera till en tolkning som känns äkta för dig?

Comment

• Ankidank
      Ankidank commented
      Editing a comment
      Wow, nu fick jag massor av underlag till att försöka förstå mig på detta.
      Tack!
Working...
X