Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp! Sanndröm eller...?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp! Sanndröm eller...?

Hej, för några veckor sedan hade jag följande dröm:

Jag går på gatan och möter två män klädda i svart kostym och vit skjorta. Mannen närmast mig säger att jag aldrig kommer att ha en relation. När han ser hur förvånad och chockerad jag blir, tillägger han: inte nu iallafall men du kommer få en magnifik vit häst.

Min största rädsla är just att jag aldrig kommer att få en kärleksrelation och jag har kämpat med just detta problem I hela mitt liv (är 55 år). Går i terapi och är inne i en fruktansvärt jobbig period i mitt liv och är livrädd att just aldrig få leva i en relation och tvingas leva ensam resten av mitt liv. Har endast haft korta smärtsamma relationer. Efter alla år i terapi så vet jag varför jag haft så svårt med intima relationer men nu är jag livrädd att drömmen är en sanndröm!

Tack på förhand förhand för att ni delar med er av era tolkningar.

Daphna

Man brukar säga att de olika personerna man möter i en dröm är olika aspekter av en själv.

En sida i dig är rädd att aldrig få leva i en relation ( mannen som talar).

Den andre som inte sa något, vilken känsla fick du inför honom?( en annan sida i dig)

Och vad associerar du med vita hästar? (Det som hindrar dig eller du behöver uppnå för att få en relation.)

I mytologin står ofta vita hästar för extraordinära egenskaper, räddning efter en svår tid, beskydd, vinna över något negativt.

Comment

Tack! Din tolkning känns viktig och jag ska fundera i dom banorna. Du har rätt, jag har definitivt en sida som inte gör sin röst hörd , som låter sig tystas och skrämmas. Vad beträffar den vita hästen så var det första jag tänkte på andlighet, något spirituellt. Jag har den sidan också och min tolkning var den att drömmen säger att jag aldrig kommer få en relation men en andlig vacker upplevelse något jag känner skräck inför dvs att bara vara andlig men inte leva i en fysik relation. Men nu efter att ha tagit del av din tolkning så kommer jag in på andra mer konstruktiva spår. Jag har läst att en vit häst ofta symboliserar något positivt och tolkningen du lägger fram, att vinna över något negativt, beskydd efter en svår tid, talar starkt till mig så jag ska fokusera på det. Tack så väldigt mycket för din konstruktiva tolkning!

Comment

Kul att vara till hjälp!

Ta fasta på att mannen talade om nu-läget, inte framtiden.

Jag uppfattar det som att drömmar precis som annan intuition i regel handlar om nuet och vilka medel man har just nu för att komma vidare.

Även när jag haft sanndrömmar så har de handlat om nuet och den snara framtiden.

Det kanske är någon andlig upplevelse involverad innan du hittar den du ska ha.

Comment

Tack . Jag bär med mig din tolkning och spinner vidare...

Comment

Working...
          X