Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sömnparalys?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sömnparalys?

Efter 3 dagars konstant drickande, dålig sömn, kost.

Drömmen var i nuet. Samma kläder, samma plats, sämre rörelseförmåga. Pågick i mellan 10-20 min och kändes som lika långt i "drömmen" (alltså inte som i vanliga drömmar där 5 min är halva natten)

Jag ligger i min säng och umgås med några vänner som försöker prata med mig. Jag var svin full eller hög. Det pratas om alkohol och om mig (aningen negativa) jag försöker resa mig upp i sängen men lyckas inte, men NÄR jag lyckas vaknar jag till och huvudet är inte längre tungt. Det tar mig mellan 1-2 min att förstå att jag är ensam. Är rädd, vågar inte somna om. Jag vågar inte gå till toaletten för att dricka vatten som jag så gärna vill. När jag kommer tillbaka kan ju någon vara där, har en känsla av att jag måste vakta sängen om jag ska sova i den. Har min TV på överdrivet hög volym för det känns tryggare och bättre. Är orolig för att jag inte ska få sova ordentligt innan jobbet. Vill sova men vågar inte, vill inte uppleva samma känsla igen.

Är nu orolig, ångestfull, förvirrad på vad som hände egentligen och även lite rädd. Tog mig 30 min att gå upp och tända lampan, nu vill jag inte släcka den.

Vill också tillägga att jag är helt nykter.

Vad hände? En vanlig dröm? Sömnparalys? (Kunde ju fortfarande röra mig)

Working...
X