Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med mardrömmar flera gånger i veckan

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med mardrömmar flera gånger i veckan

Jag får ingen ro på nätterna. Oftast vaknar jag halv 01, halv 03 och runt 05. Har ofta mardrömmar om zombies vilket gör mig väldigt rädd när jag vaknar.

Vaknade nyss av att jag hade blivit lämnad på ett fält och att jag var tvungen att gömma mig i en mörk del av en lada, innan både zombies skulle hitta mig och vanliga människor som skulle skjuta mig. Lyckades undkomma och hoppa på ett tåg som åkte superfort. Jag satte mig vid två lediga stolar och hukade mig. Jag försökte gömma mig ifall det var zombies på något med.

(Sen hände något märkligt!) Hörde tågvärden prata om att det kan hända mystiska saker ibland och kikade fram bakom säterna. Och till min förvåning så hade han vart med någon annanstans. (Detta i någon annan dröm vid annat tillfälle eller från tidigare ställe i drömmen)

Sen visade det sig att det var både infekterade och vanliga människor med på tåget. Vissa satt o hosta m.m. Jag sa att de kommer förvandlas om de inte slängs av. En kvinna hade sina två döda barns huvuden invirade i en handduk i knät. Ena av det började leva och då fick jag nog.

I drömmen tänkte jag "nu får det vara nog. Det är bättre jag dör nu i början än sen". Jag öppnade dörren och klamrade mig fast på utsidan. Det gick jättefort och jag resonerade att jag skulle luta mig ut mot kommande mötande tåg.

Dock kom det på andra sidan av tåget.

Jag har drömt om zombies flera gånger i veckan i några veckors tid nu. Jag mår dåligt varje gång. Resulterar att jag sover dåligt och får prestationsångest dagen efter.

Kände att jag var tvungen att skriva av mig.

Har du slutat att kolla på zombiefilmer på tv? Du får nog lägga det på is ett tag. Sysselsätt och med andra saker och tänk inte så mycket på zombierna när du ska lägga dig.

När man blir äldre kan man misstänka att detta är en dröm och vakna på kommando. Man måste bara ha ett sätt att vakna på. Något som man tänker på, gör och triggar uppvaknandet.

Hjärnans vilja påverkar hur drömmarna utvecklas. Om man tänker mycket på att så här är det nog så är det sannolikt att detta kommer att inträffa.

Det är en balansgång att veta om det är en dröm och vakna upp från drömmen medvetet.

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Vad står zombies för, för dig?

Vilka känslor har du i drömmen?

Kan zombies handla om att vara levande död.?

Har du tankar kring att du inte lever ditt liv fullt ut?

Comment

Jag har inte tittat på zombie-filmer på ett tag nu. Dels för jag tycker det är så himla obehagligt.

Zombies för mig är att jag är rädd för dem. Otäckingar som ser äckliga ut och som vill bita en.

Det har varit olika känslor i olika zombiedrömmar. Nu senast var det "det är bättre jag dör så slipper jag behöva gömma och och överleva" tidigare drömmar har vart tvärtom. Att jag vill och måste kämpa för att överleva för jag vill liksom inte dö.

Det kan mycket väl vara så att jag inte lever mitt liv fullt ut...hm... jag dejtar en fantastisk man men vågar inte riktigt ta steget och säga att jag tycker om honom väldigt mycket. Rädd för att bli bortvald och inte få ge kärlek.

Annars är jag nöjd med tillvaron. Älskar mitt jobb, även om jag är lite missnöjd med löneavtalet. Försöker träna och hålla rätt kost m.m.

Vaknade halv 03 i natt igen... suckar

Comment

Ok, zombies är hot i allmänhet. Variationen i drömmarna verkar bestå i hur du hanterar hoten. Är det kanske det som drömmarna handlar om egentligen? Å ena sidan kämpa eller ge upp och låta det vara. Intressant...

Comment

Working...
          X