Announcement

Collapse
No announcement yet.

fåglar och fiskar i drömmar

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• fåglar och fiskar i drömmar

Jag drömmer väldigt ofta om att jag plötsligt kommer på att jag glömt att ge fåglarna mat och vatten. I drömmen har det gått lång tid sedan jag gjorde det.

Fåglarna är i buren och dom är döende. Oftast är det undulater, men en vit duvhane har dykt upp också. I sista drömmen strödde jag ut en blandning av sand,socker och små röda frön.

Fiskdrömmarna kännetecknas av att en eller flera fiskar är utanför akvariet och jag försöker få in dom igen. Det har funnits med en blå kamphanne i en dröm!

Jag förstår att fåglarna har med frihet att göra och fiskarna känslor

Jag brukar vara bra på att tolka drömmar,men ibland behöver man lite ny input.

Vad tror ni det betyder?

Ok! Här kommer lite försök till input: Vanvårdade djur kan handla om att du inte ger dig själv det du behöver. Kanske undviker du känslor, som fiskarna utan vatten? Fiskar kan handla om djupt omedvetna processer som får oss att sätta igång och göra det vi avser att göra. "Simma under vatten" - föra in medvetande i det som varit omedvetet. Om det fanns döda fiskar, grundläggande drifter som inte uttrycks.

Någonting hindrar dig att förverkliga dig själv, som de instängda fåglarna? Fåglar kan bl.a. handla om medvetandet, liksom den vita färgen. Och en duva kan bl.a. handla om medvetande om de egna möjligheterna. Fåglar kan också handla om andlig längtan, och duva om religiösa erfarenheter.

Socker - i stället för kärlek? Frön kan vara nya möjligheter, idéer, förslag. Varför är de röda? De kräver uppmärksamhet av dig? Hur skall fröna gro? Men, men! Din tolkning är den viktigaste. (Drömlexikon, Tony Crisp)

Comment

Working...
    X