Announcement

Collapse
No announcement yet.

bebis i magen drömmar!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bebis i magen drömmar!

Känner igen det här, jag har haft hemska mardrömmar om graviditet, hur hemskt det skulle vara att ha någon växande grej i magen, vaknat ibland alldeles kallsvettig och med en fasansfull ångest.

Har aldrig varit gravid och tror inte jag någonsin vill bli mamma. Har dock undrat över detta, för drömmarna har känts så verkliga och otäcka /:

Jag drömmer ganska ofta att jag är gravid. I drömmarna blir jag alltid förvånad för att jag i drömmen inte haft sex på länge men sen känner jag alltid hur barnet rör på sig inne i magen, en väldigt underlig känsla då jag aldrig vart gravid i verkligheten. jag blir alltid helt varm inombords, lycklig och känner en väldigt stark kärlek till det här barnet. Drömmarna är alltid olika men något som är genomgående är att jag aldrig hinner få barnet innan jag vaknar, förutom en gång, då jag skulle "hämta ut" mitt barn*(inte föda) och så fick jag en frökapsel :P hehe När jag vaknar känner jag mig tom och besviken. Jag antar att dessa drömmar har att göra med att jag är kvinna och*att jag som många andra har en längtan efter barn. Tror även att dessa drömmar oftast infinner sig när jag snart ska få mens.

Någon som känner igen sig?*

Comment

Gud vad konstigt! Jag drömde att jag var gravid inatt. :O

Graviditet verkar vara något återkommande i mina drömmar också, fast för mig brukar det mer vara negativt. Inatt drömde jag att jag skulle göra abort (kanske inte så konstigt med tanke på att jag gjorde ett graviditetstest innan jag gick och la mig), men det gick inte så då var jag tvungen att vara gravid i drömmen då då. Fick världens ångest och vaknade upp kallsvettig. Ofta är graviditetsdrömmar väldigt kraftiga, är dina också det?

Comment

Jo dom e nog ganska kraftfulla. För mig känns dom alltid så verkliga att när jag vaknar så blir jag verkligen nedstämd och känner att jag saknar det där barnet. underligt att en dröm kan ha en sådan stor inverkan. För mig så är drömmarna alltid väldigt positiva, tror aldrig nån vart negativ faktiskt.

Comment

Man brukar säga att drömmar om graviditet brukar antingen handla om det konkreta, nämligen att det bor en längtan inom*oss att få bli förälder. MEN det kan också vara en symbol som berättar om en längtan efter utveckling och inre mognad. Kanske en röst att lyssna in?

Comment

Jag hade en jättehemsk dröm en gång om graviditet. Jag drömde att jag var gravid (vid 18 års ålder), och var verkligen jätterädd för att föda barnet. Det kändes så himla äkta. Jag har aldrig varit med om att en dröm har känts så äkta förut. Jag var så himla rädd, och det hemska var att jag bara blev desperat och bestämde mig för att slå hårt mot magen så att jag fick missfall. Vad kan en sådan dröm betyda? Jag blir bara illa till mods så fort jag tänker på den drömmen...

Comment

Jag har också drömt att jag varit gravid, och känt att barnet rör sig. Har drömtatt jag ammat när jag fått bebisen till och med och verkligen känt hur det kittlas...har varken varit gravid eller ammat så egentligen har jag ingen aning om hur det känns. Men det var jätteverkligt. Var så besviken när jag vaknade och insåg att det inte var sant...har längtat efter att vara gravid i flera år så det var troligen därför

Comment

Jag drömmer också ibland att jag är gravid med min pojkvän och att vi är så glada och att han är så omtänksam och tar hand om mig. Det är så jättemysigt och jag känner mig så lycklig och jag känner igen besvikelsen när man vaknar, jag blir ibland jätteledsen och gråter okontrollerat i besvikelsen på mitt verkliga liv gentemot lyckan i min dröm...

Comment

Drömde inatt att jag var gravid, helt konstig dröm, och jag var nära befödelse men födde aldrig barnet, och sen vart jag arg på min sambo som satt hemma och spelade data spel istället för att vara hos mig.

Undrar också vad den betyder, längtat efter barn sen 17 års ålder, men min sambo vill inte ha barn än, trots 26 års ålder.

Tror att jag blir "pånyttfödd" då jag precis fått jobb och det händer en del i mitt liv .

Men vill fortfarande ha en bebis...

Comment

Working...
                  X