Announcement

Collapse
No announcement yet.

Glassplitter i käften

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Glassplitter i käften

Fruktansvärt otäckt och jag har drömt det flera gånger: Jag märker plötsligt att munnen är fylld av krossat glas. Försöker försiktigt spotta, plocka ut skärvorna som aldrig tar slut. Det fylls liksom bara på hela tiden. Brukar oftast vakna då.

Hej! just glas står mycket för området barriärer, kompakta barriärer, hinder. Men just krossat glas står helt helt enkelt för att du (förmodligen) vill ta dig igenom detta(hindret, barriären) och kan vara rädsla för något, känna en osäkerhet inför något. ex.tala inför någon, säga vad du vill osv. Om du kommer ihåg något mera av drömmen så kan vi nysta vidare. Viveca.

Comment

Oj, när jag läste ditt inlägg kände jag igen drömmen, jag har också ofta krossat glas i munnen i mina drömmar... Jag försöker bara spotta ut det, drömmer inget mer kring det. Betyder det alltså barriärer kopplat till att tala?

Comment

Hej..såå undrande! Behöver inte vara för att tala, utan det är en barriär, någonting man undviker. Att jag tog just tala är för att det är så vanligt, man kan inte säga det man egentligen vill och då blir det just en barriär. Alla drömmar tolkas individuellt, för dig kan de kanske vara något annat. Viveca. Ps,Nästa gång du drömmer liknaden dröm se om du kan se någonting mera, behöver inte vara ett sammanhang, en färg, en sak(stol, bil, buss, doft eller vad som helst.

Comment

Jag drömmer ofta att jag har massa glassplitter i magen som jag sedan försöker hosta upp försiktigt så att jag inte skär mig...men det kommer ändå en hel del blodfärgat slem och glasbitar/skärvor/splitter o olika storlekar och former, samtidigt som allt detta utspelar sig försöker jag få hjälp av en synnerligen svårartat UVI som bränner, svider och pressar på... UVI:n försatår jag iof, eftersom jag då förmodligen behöver vakna för ett toabesök, men resten Jag vaknar ofta med en känsla av utsatthet och sårbarhet efter denna typ av dröm

Comment

Spelar det någon roll vart man drömmer att glassplitter sitter?
            Drömde att baksidan av benet hade fullt av glassplitter. Satt och försökte få bort dem. Det gjorde lite ont men var okej. Satt runt ett bord och bad någon som satt bredvid mig att ta en bit i knävecket som jag själv inte kunde nå. De tyckte det såg jätteäckligt ut. Jag fortsätter. Vissa bitar var mindre men många satt djupt. Vissa var även lite tjockare. Blir farcinerad över att huden går tillbaka ganska snabbt så att det inte blir massa blod. Det är trots allt MYCKET glassplitter i benet och det sitter tätt.

Efteråt tyckte andra att jag borde ha åkt till sjukhuset för att sy. Hela benet (kommer inte ihåg om det var låret eller vaden, eller både och) var då fullt av utvänduga blodpluppar som kan bli när sår läker. Först då tycker jag att det ser äckligt ut.
            I samband med att jag ser hur benet ser ut går vi utefter en väg och En fadersgestalt menar att det är omöjligt att bära en glasskiva själv förbi det där berget (och den terrängen och de förutsättningar som finns där). Tittar ner och ser mitt ben (det under förstådda budskapet var att jag hade försökt själv men det var dömt att misslyckas). Därefter ser jag hur vi alla hjälps åt att bära på en stor och lång glasskiva.

I samband med detta drömmer jag även att jag och två andra är någon stans i en stad (som turister?). Den ena personen väljer att skämtsamt erkänna något (något basalt/löjligt). Poliser i närheten hör det och de tycker att det är tillräckligt för att arrestera. De har inte lyckats arresterad någon för ett annat grövre brott som begåtts långt innan men folket i deras stad (som annars var väldigt lugn och trevlig - i alla fall på ytan) kräver att någon står till svars. Det spelar inteså stor roll vem.
            Sedan verkar det som att jag är den som är i "fängelset" ligger i en bekväm säng. De säger att jag måste lägga mig och vara tyst. Sitter man inne för grövre brott måste man lägga sig klockan 8. Ligger bekvämt på mage och drar upp det tjocka härliga täcket lite högre upp så att jag blir härligt omsluten av det. Då ser jag hur en av vännerna (som jag var på semester med - känner inte igen från verkligheten) står i receptionen och får en besöksbricka. På något sätt får hon besöksbricka även för mig. Vi går på en promenad. Av någon anledning hamnar vi med en kvinnlig polis. Är rädd att hon ska upptäcka att jag egentligen var en som suttit fånge alldeles nyss. Av någon anledning går vi med henne runt i staden men i slutet av vandringen är vi vid dörren till polisstationen igen.vi går in och jag tror att receptionisten då reagerar.
            Det blir lite stökigt. Springer iväg och låser in mig på en toalett med dubbla dörrar (findörrar) i ett rum. Just där kommer vännen in men det är lite tumult. Till slut kommer vi iväg, ur genom ett fönster. Vi står på en liten gräsplan (känsla av att vara på toppen an en borggård) och vi måste hoppa.. Jag kan flyga. Min vän har tydligen inte den förmågan så hon faller rakt ner. Lyckas få upp henne från backen och efter att ha kämpat lite så att jag drar med henne också - hinner precis så att vi inte blir tillfångatagna igen. Lite svårare att flyga med henne, men nu kommer den tredje vännen (en manlig gestalt? - han som egentligen blev tifängstagen från början) äntligen tillbaka och vi hjälps åt. Det är lite hinder på vägen (sevärdigheter) och då flyger manliga vänner till höger och jag tar kvinnliga vännen på vänster sida om hindren. Kommer inte ihåg vart vi slutar. Tror vi slutar vid en trafikerad motorvägsavfart/korsning..

Kan vara så att jag började drömma om glassplitter efter detta.
            Last edited by Carratcho; 2016-08-10, 07:06.

Comment

Working...
            X