Announcement

Collapse
No announcement yet.

Venlafaxin ändra dos erfarenhet?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Venlafaxin ändra dos erfarenhet?

För 3 veckor sedan började jag med Venlafaxin 75 mg. Har haft ångest och fått mer symptom på depression sedan dess och har mått sämre än innan jag började med Venlafaxin. Nu stod jag inte ut för fick kraftig panikångest och blev rädd så jag åkte till psykakuten och fick prata med en läkare. Berättade allt hur jag mår och att jag inte vill må så här mer. Då sa hon att hon tror att jag fick för stark dos från början och sa att jag ska ta den svagaste dosen som är 37.5 mg har jag för mig. Men samtidigt vet jag att många andra som inte har fått effekt på 75 mg och har fått höja istället och först då har mått bättre. Vet att man kan få biverkningar när man minskar dosen på Venlafaxin också. Nu har jag ju ätit en dos 3 veckor redan. Frågade flera gånger om hon tror att det kommer hjälpa mig och sa att jag verkligen inte vill må sämre. Då frågade hon en annan läkare som tycker samma sak. Tänker att man borde ju kunna lita på läkaren, men samtidigt är det tvärtom vad jag har hört. Så tycker det låter märkligt, vill verkligen inte må sämre än jag redan gör. Hon sa att vet att man får lindrigare biverkningar om man tar lägre dos. Har ni några erfarenheter? Vill höra/läsa alla erfarenhet
Working...
X