Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sluta med venlafaxin

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Alltså jag mår så dåligt på morgonen ibland, jättelåg, ingen aptit och svagt illamående. Va sjutton är de för fel? Orkar inte ha de så

Comment

De verkar som att min ångest lett mig in i depression igen, jag blir orolig för de mesta och känner att jag sjunker djupare ner i depression. Kanske dags att börja med min nya medicin escitalopram? Lång väntetid på terapin.

Comment

Har de här forumet dött?

Comment

Jo, Terapisnack har nog i princip dött. Lite underligt är det då knappast psykiska hälsan bland befolkningen blivit bättre och inte har otroheten eller problem i relationer minskat.

Vad jag vet så har inte något annat forum tagit över. Vissa skriver nog på Flasback, andra på Familjeliv, men inget som jag ser ersätter den "mjuka" hjälp som getts här under många år.

Det enda jag vet är att när Terapisnack bytt teknik följt av en del strul så har det tappats aktiva medlemmar. Också att chatten dött, återuppstått, dött igen, återuppstått, .... har nog gjort att vissa tröttnat.

Ett tag nu så har jag inte fått e-post om någon skrivit i en tråd jag prenumererar på. Om så för alla så kan det vara en delförklaring, den som skrivit får inte veta automatiskt om någon kommenterat.

Trist. På Terapisnacks storhetstid så var det drösvis med inlägg per dag. Det fanns också en mycket aktiv chatt. Och det fanns en del terapeuter från företaget som driver Terapisnack som svarade.

Hoppas att du snart får terapi. Om du ska börja medicinera eller inte beror lite på ditt mål med att sluta med Venlafaxin. Om du som jag när slutade hade målet att "låta ångesten komma till dig" för att uppnå förändring så kanske att medicinera igen inte är bäst strategi.

Men bara du vet vad du kan stå ut med i form av ångest och depression, hur lång tid du är beredd att vänta på hjälpen, och om du vågar tro på att du genom smärtan kommer att ta steg som får dig att må bättre på sikt. Är svåra val.

Jag är ingen expert, bara några tankar.

Comment

Working...
          X