Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stark ångest trots Cipralex

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stark ångest trots Cipralex

Tack för alla svar. Jag tog bort min fråga. Annars är jag här inne och tittar hela tiden. Må bäst alla.
    Last edited by thorax; 2017-04-12, 06:41. Reason: Tack för alla svar.

Jag har ingen erfarenhet av den koppling du hoppas att dina repetitiva ångestdippar trots kontinuerlig SSRI-behandling skulle bero på, dvs. ditt intag av kaffe/koffein. För mig låter det iof osannolikt map hur mycket kaffe som konsumeras worldwide, men vem vet.

Enklaste sättet att få svar är ju att byta till koffeinfritt kaffe och se hur det påverkar dig.

Lycka Till!
    Last edited by RoughTimes; 2017-04-11, 19:27.

Comment

Har du jobbat i terapi för komma åt grundorsaken till ångesten? Det ssri gör är att bara ta bort dina symptom men inte orsaken. Så om du gått i terapi länge men åndå får ångestsvackor kanske det är dags byta terapeut el terapimetod. El se över om det är saker i ditt liv el tillfällen där du inte är sann mot dig själv, dvs du tex inte står upp för dig själv tex. Ser du något mönster nr du tänker på dessa svackor har det hänt saker precis inan tex

Comment

Hej
        Undrar om du äter din medicin mellan svackorna också eller om du bara tar den i perioder? I så fall kanske du kan pröva att äta hela tiden? Eller om du äter hela tiden, har du någon gång prövat en högre dos?

Det låter cykliskt, dina återkommande ångestskov. Tänker att det kan ev ha med hormoner att göra, i synnerhet om du är kvinna. Vet många som får ångest i samband med hormonförändringar. Även män har ju hormoner som kan svänga lite, har jag hört. Finns inte så mycket forskning på det ännu... Prata med din läkare, eller ta kontakt med psykiatrin som kanske kan utreda vidare.
        Det finns så många olika mediciner så om inte den du har skulle hjälpa så finns det annan😀

Comment

Working...
        X