Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfarenheter av lång tids användning av Efexor

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Erfarenheter av lång tids användning av Efexor

Hej,
    Jag har stått på Efexor/Venlafaxin sen 1997, haft problem med oro och ångest och depp sen tonåren. Efter att ha provat Cipramil, blivit av med det pga en psykiatriker som jag också gick hos inte accepterade medicinering, så tog jag en ny kontakt med ny privat läkare och vi prövade oss fram till Efexor/Venlafaxin. Detta var alltså runt 96-97 och under lång tid så tycker jag att den har fungerat bra för mig. Jag har heller inget emot att medicinera livet ut, om det hjälper mig att må bra.
    Men så runt 2007 nånstans upplevde jag att jag på nåt sätt gick in i väggen och efter det har jag fått kämpa väldigt mycket med att må hyfsat eller bra. Då blev det också svårt att förhålla sig till vilken hjälp jag verkligen får av Venlafaxin. Jag står idag på 225 mg, har provat lägre, men inte högre, än. Har nog inte själv vågat tro att högre dos är en lösning. Men nu har jag idag varit hos en ny läkare och han vill börja med att prova det. Om det inte ger önskvärt resultat så vill ha prova att byta till Cymbalta. Vi får se vad det blir av detta.
    Jag undrar nog mest om det finns andra med lång tids erfarenhet av Venlafaxin, eller annan medicin för den delen, där effekten blivit tveksam och hur ni hanterat detta, om t ex byte till annan medicin då hjälpt.
Working...
X