Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cymbalta Duloxetin mot Depression, OCD, erfarenheter?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cymbalta Duloxetin mot Depression, OCD, erfarenheter?

Hej,

För 3 år sen tog jag Cymbalta Duloxetin 30 mg under en 6 månaders period mot min Depression, OCD, vilket fungerade bra. Enda bieffekterna i början var sömnproblem och svettingar.

Har du senaste 2 åren sjunkit in i en Depression, OCD igen och blev utskriven att ta Cymbalta Duloxetin 30 mg igen. Kommer den fungera lika bra som första gången jag tog de?

Några efarenheter av Cymbalta Duloxetin 30 mg?
    Last edited by gomez1; 2016-09-18, 13:51.

Nackdelen med ssri är att det är din kropps kemimiska sammansättning som avgör om medicinen funkar el ej, och ens kropps kemiska sammansättninga ändras så att en medicin funkade en gång behöver inte betyda den funkar nästa gång.. Man får testa sig fram nackdelen med denna typ av medicn. Fick du terapi för dina problem? Depression går att bota få depressioner som är kroniska. Ocd kan va kronisk (man får ocd pga sjukdom tex halsfluss denna typ av ocd går inte bota med terapi men med medicin och terapi i kombination kan man bli helt besvärsfri. Men ibland är ocd något psykiskt och då är terapi enda valet om man vill bli helt fri) men som sagt för de flesta går det bota ocd med terapi ibland med kombination med medicin.

Comment

Working...
    X