Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sertralin - Åsikter?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sertralin - Åsikter?

Hej,

Det är så att jag efter flera års depression, bestämde mig för att börja, eller testa åtminstone - ett nytt antidepressivt läkemedel. Tidigare fick jag Oralin 50 mg, men jag behövde mer. Efter att pratat med vuxenpsyk så fick jag en läkares utskrift till Sertralin Bluefish 50mg.

Jag har läst igenom noggrant. Men vad som är korrekt i läkares ögon går inte i hand med andras livsstilar och så vidare. Därför undrar jag om någon kunde svara på lite frågor, genom ett eget perspektiv av medicinen.

1.Hur många dagar efter första intaget märker man biverkningarna?

2. Du som röker cannabis, dricker alkohol ofta eller ibland: Har du märkt någon skillnad, bra eller dåligt?

3. Om du jämför dig med din nuvarande psykiska tillstånd till den du hade innan du började med Sertralin: Vad har det haft för förändring? (Positiv /och negativ)

Jag kommer inte ihåg hur lång tid innan första..

Men de andra två frågorna kan jag svara på kanske, när jag drack alkohol spårade jag jämt i panikattacker eller konstiga vanföreställningar vilket hände sällan innan. Men det var ungefär en förstärkning av biverkningarna jag fick också. Jag blev i början även lättare påverkad. Full på 3 öl typ.

Sertralin passade inte mig alls. Jag var frånvarande och visste inte vad som var verklighet. Mina tidigare självmordstankar utvecklades till tydligare planer. Jag fick för mig massa konstigt. Slutade sova längre än 5 h /natt när jag vanligtvis sover 10.

Men oralin har väl också sertralin som verksamt ämne? Tror jag fick det ena omgången för det var det Apoteket erbjöd som billigast den gången.

Comment

Working...
    X