Announcement

Collapse
No announcement yet.

byte till cymbalta?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• byte till cymbalta?

Hej, jag har nu under ca ett års tid haft Voxra med gott väldigt gott resultat. På senare tid har ångest och oro kommit tillbaka och det har inte hjälpt att skänka dosen. Jag funderar nu på att byta till ett mer ångestdämpande angrepp-preparat. Av Sertralin och Venlafaxin blev jag bra seg och avtrubbad då jag tog dom. (Hade visserligen rätt höga doser). Nu funderar jag på att kanske byta till Cymbalta, då den medicinen verkar fungera lite som Voxra och ett ssri medel kombinerat typ. Har någon gjort bytet Voxra till Cymbalta med gott resultat? Eller kan någon dela med sej av erfarenheter kring Cymbalta? Svåra val....

Jag kan dela med mig av mina erfarenheter av Cymbalta. Tog dom för ca ett år sedan. Provade i några månader, fick massor av biverkningar såsom kraftig viktuppgång, sömnproblem, yrsel, dåsighet, illamående m.m. Vikten gick jag ner ganska fort när jag slutade med dom, men sömnproblemen kvarstår än idag. Skulle inte rekommendera dessa till någon. Dom fick mig att aldrig någonsin mer vilja ta ett lyckopiller till. De värsta jag har provat.

Comment

Hej!

Jag har ätit dem i 4 år utan några biverkningar, verkar som det är olika det där.

Comment

Working...
      X