Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfarenheter av Efexor

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jag åt efexor i några månader, tyckte inte den hjälpte mot min depression. Jag låg på dosen 375 mg och trappade också ut 375 mg helt på en vecka, som en*läkaren bestämde.

Comment

Äter sedan tre månader tillbaka efexor och tycker den fungerar fantastiskt bra. Åt tidigare citalopram, men hade då mycket ångset som jag hade svårt att hantera. Mådde lite illa och var trött när jag satte in efxor, men annars inget. Humöret är jämnare nu, vilket är till väldig glädje både för mig och omgivningen. Är jag orolig när jag skall sova tar jag en atarax.

Comment

Jag håller just nu på att avsluta min tid med Efexor. Har ätit denna medicin sedan 2003 och under ca 1 års tid har jag istället för att äta 2x75 mg per dag, ätit 75 mg varannan dag. Nu ska jag, efter råd från läkare, äta 75 mg var tredje dag i 14 dagar och sedan sluta helt. Jag började med denna slutgiltiga nedtrappning i fredags och det känns rejält. Jag är YR, uppskruvad och har svårt för att slappna av, eller sova ordentligt. Ryckningarna i kroppen ska vi bara inte prata om.

Jag hoppas att det kommer ordna sig, känns nästan som att slänga nappen

Jag försöker tänka på det positiva; sexlust som förhoppningsvis kommer tillbaka och att jag blir av med de extrakilon som kommit med medicinen.

Comment

Jag lånar tråden lite.

Står på 150 mg sedan en månad och känner att medicinen har börjat hjälpa mig nu. Nedsatt men fortfarande funktionell libido är min enda biverkning.

Jag har kört depotkapslar men tänkte öka dosen till 225 mg och det finns inga kapslar för den dosen. Därför undrar jag om ni upplevt någon skillnad när ni bytte från depotkapslar till depottabletter? Depottabletter om 225 mg finns av fabrikatet Medical Valley, och jag tänkte alltså prova dessa. Någon som känt skillnad mellan depotkapslar och depottabletter?

Jag vill helst inte ta 150 + 75 i kapselform, då verkan blir annorlunda än om man äter EN depotförpackning med den avsedda dosen. Jag upplevde i alla fall en markant skillnad mellan att käka 75 + 75 (två kapslar på morgonen) och att käka en kapsel på 150. Det senare alternativet verkade längre och starkare. Jag antog att det är svårt att få till samma optimerade frisättning genom att käka 2x75 istället för 1x150.

Tack!

Comment

Har börjat med Venlafaxin/Efexor för lite mer än 3 veckor sedan. Än så länge har jag mest insättnings symptom. Har varit till psykakuten jätte mycket och ringee dit hela tiden. Vet inte vad som är vad men samtidigt har jag gjort illa ena benet och är väl hypokondriker och får ångest över det. Så vet inte vad all ångest be

Comment

Beror på

Comment

Working...
              X