Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp mig hjälpa mannen i mitt liv

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp mig hjälpa mannen i mitt liv

Jag behöver hjälp. Jag stod i kön till Golden hits för ett år sen och blev crash boom bang förälskad i min nuvarande pojkvän och sen dess har vi suttit ihop mer eller mindre.
    Han hade flickvän när vi träffades, som han vart tsm med i ca 10 år. Jag tror att jag va hans räddning att hitta orken till att kasta ut henne, hon har aldrig jobbat, han har försökt göra slut med henne flera ggr, hon har varit så elak mot honom i alla år, hon har terroriserat honom sen han gjorde slut, och då menar jag 50 sms om dagen och om hon blivit blockad har hon kommit och plingat på och skrikit i brevlådan i 4 timmar, hon har anfallit honom med knivar och nävar jag vet inte hur många ggr, hon har kvar sina saker hos honom (vi återkommer till detta) och jag och min son får ju självklart gå ut när hon ska komma och hämta lite saker när hon känner för de, och när vi har kommit tillbaks när hon gått så har han rivmärken på armarna för att hon blivit våldsam. De här är inte ens en bråkdel av allt eftersom han inte är den pratande personen och jag får mer eller mindre dra saker ur honom.

Till saken hör även att jag blev lämnad när jag va höggravid och har uppfostrat min son själv med livets alla motgångar och i sommras blev jag sjukskriven för utmattningssyndrom.
    Min lilla "ryggsäck" jag har gör bl a att jag är otroligt rädd att han ska lämna mig, och de blir inte bättre av att han inte sätter ner foten till henne så då börjar han och jag bråka istället eftersom jag tycker att han kan göra sig av med henne en gång för alla. (Hon vägrar att hämta sina saker och byta adress osv, och han är för snäll för att ställa ut sakerna vilket jag hade gjort för längesen.)

När vi träffades mådde han riktigt bra, men sen nyförälskelsen gick över tycker jag att han bara mått sämre och sämre.. eftersom han inte pratar så får jag läsa av honom istället vilket är en av mina stora talanger men de vet inte han så han tror att han kan lura mig. Jag har frågat länge hur han mår men bara fått suckande bra till svar typ..
    För några veckor sen så hade vi ett jättegräl och i försoningsstadiet så lyckades han få fram att 'hon' har sugit ur honom all hans livsenergi, han orkar ingenting. Äntligen sa han de högt till mig, de satt långt inne kan jag lova.

I kväll bråkade vi om henne igen, hon hör fortfarande av sig och hennes saker och post är kvar, för att jag vill att han ska bli av med henne en gång för alla så att han kan börja må bra igen. Han säger att han inte bryr sig om vad hon skriver men han gör allt han kan för att gömma för mig vad hon skriver, för att jag ska slippa se all skit hon vräker ur sig. Och för att jag förmodligen skulle kasta ut varenda ägodel hon äger om jag får se hur elak hon är när hon får ha sina saker hos honom.
    De har gått så långt så han har inte ens nån ork att argumentera med henne, och de blir att jag och han bråkar över hela situationen istället.

Jag tror att han mår värre än va jag inser, alltså riktigt illa. men vad ska jag göra? Vad kan jag göra för att hjälpa honom. De är ju mig allting går ut över och jag som blir drabbad, och de får de gärna göra! Men vi kommer inte så mycket längre med att bråka, förmodligen talar vi olika språk och bråkar om helt olika saker.

Usch jag är så arg på den här elaka människan så de slår gnistor om mig, kanske så hoppas jag att hon träffar sin överman och får smaka på sin egen medicin.

Jag är ledsen att skriva det, men detta är inte mannen i ditt liv. Långt ifrån.

Dessutom så är du medberoende i hans vansinne. Läst det du själv skriver, han han han. Du då? Vem är du i detta?!

Om han var seriös med dig så skulle han givetvis packa alla hennes saker och ställa i något förråd. Och han skulle inte gräla med henne, han skulle inte svara alls. Och polisanmäla hot.

Hur absurt det än låter så är hans relation och bråk med henne hans alibi för att slippa ta ansvar för sitt eget liv och för er relation. Och även grälen med dig ger honom en fortsättning på det elände han trivs med.

Och du är som sagt medberoende och spelar med i spelet. För du ska inte bråka med honom, du ska ta dina saker och flytta. Och be honom återkomma när han är seriös med att ha en relation med dig.

Du drar dessutom in din son i ert vansinne, något jag vet du inte vill.

Som sagt, sluta ursäkta, analysera och beklaga dig över hans beteende. Träna på att börja meningar med "jag vill", "jag behöver", "jag tänker inte". Han är vuxen och får ta ansvar för sitt eget liv. Och du har redan gett din ståndpunkt, det finns ingen anledning att tjata och för honom bli "jobbig kvinna nummer två".

För att ha en relation så krävs som minimum att vara i samma båt. Det är ni inte.

Jag är ingen expert, bara vad jag tycker.

Comment

Originally posted by Knussel View Post
      Hjälp mig hjälpa mannen i mitt liv"

Min första tanke när jag läser dig är att du behöver hjälp med att börja hjälpa DIG SJÄLV. Du ska inte hjälpa/laga/fixa honom, det ska han göra själv.... men DU är ansvarig för att fixa dig själv. Din egen sk. ryggsäck gör det kanske svårt för dig att se klart på situationen. Tror jag i alla fall.

Last edited by RoughTimes; 2017-01-21, 05:41.

Comment

Working...
      X