Announcement

Collapse
No announcement yet.

Attraktionslagen?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Attraktionslagen?

Jag har nyligen snappat upp attraktionslagen och egentligen undrar jag bara om fler försöker leva efter den?
    Är nyfiken på hur andra tillämpar attraktionslagen i vardagen, historier om hur det hjälpt dig eller någon du känner?

Jag själv har försökt leva utefter det ca ett halvår. Mycket positivt har skett. Allt ifrån jobb till förhållande, till pengar m.m.
    Jag tror till 110% på det här och önskar därför bara att ni som är likasinnade skriver en kommentar eller meddelande.
    Min fundering är hur man råder bot på "sämre dagar". Hela helgen har jag känt mig negativ, irriterad och sur och jag har svårt
    att vända det. Jag har märkt att saker och ting flyter på och går helt enligt min väg då jag är i en positiv anda och känner tacksamhet,
    hur gör man egentligen då man har dessa dagar? Jag hoppas någon annan också är intresserad av detta ämne så vi kan diskutera lite

Hej!
    Jag tror också att det fungerar och därför är jag ibland även lite "rädd" för det, eftersom jag inte verkar kunna kontrollera mina negativa tankar och låga perioder. Ibland glömmer jag helt enkelt bort det och behöver bli påmind som du nu gör! Tack!

Jag har inte lyckats manifestera något konkret, annat än att jag beställer parkeringsplatser på lämpliga platser åt mig ibland när jag kommer ihåg men generellt tror jag att det funkar så att glädje ger mer att vara glad över, kärlek ger mer kärlek och tvärtom -även om det kan vara svårt att säga exakt vad som leder till vad...

Gör du som en specifik "beställning" (t.ex. att du ser pengar framför dig eller att du spenderar pengar) eller hur gör du?
    Jag försöker mer hålla kvar stunder när jag är lugn och mår bra, när saker "flyter på bra" och vara tacksam över dem -för då tror jag att jag får fler likadana positiva stunder.

Comment

Hej!

Jag har bara en vag aning om vad attraktionslagen innebär. Någon som kan förklara?

Comment

• deg
        deg commented
        Editing a comment
        Kort sagt handlar det om att man attraherar energier/krafter genom det energifält man själv har. Om man är nöjd med det man har (och känner tacksamhet, glädje, kärlek över det) attraherar man mer positiv energi och tvärtom. Det handlar om att initialt styra sina tankar och sitt fokus eftersom de påverkar hur man känner sig och vad man attraherar/drar till sig för energier. Det handlar också om att se det positiva man redan har. t.ex. kan man älta att man har ont i axeln och fokusera på en ständig smärta som man tycker är orättvis -eller så kan man kan glädja sig åt att man har två pigga och friska ben.

• Kreativ
        Kreativ commented
        Editing a comment
        Tack! Bra förklarat. Jag läste den sida som Rough Times länkade till. Där nämner de automatiska tankar. Vad tror du att det har för betydelse i det här sammanhanget?

• deg
        deg commented
        Editing a comment
        Hej Kreativ m.fl.
        Jag tror att de automatiska tankarna -liksom alla tankar har stor betydelse och därför skrämmer det mig lite ibland -för man kan ju inte hela tiden vara medveten om vad man tänker! Men det är nog bra att fokusera på dem ibland. Inte bara för det här med attraktionslagen utan överhuvudtaget. Man har ju skaffat sig en viss jargong när det gäller hur man talar till sig själv och det kan nog spela stor roll för hur man mår (och vad man attraherar). Om man hela tiden omedvetet går och klandrar sig själv och "slår på sig själv" mentalt, vilket jag gjort väldigt mycket i mitt liv -så mår man inte så bra precis och man kan själv vara helt ovetande om varför man mår dåligt och får ångest.

Så första steget är nog att börja lyssna på vad man säger till sig själv. Speciellt efter en ångestattack. Jag har upptäckt att min ångest ofta startas av automatiska tankar som har med rädslor att göra, men de är så blixtsnabba att de är svåra att hinna upptäcka. Man tycker att ångesten plötsligt "bara är där", men i mitt fall är det nog inte så, det finns något som utlöser det även när jag inte hittar vad. Om jag tänker att "ingen vill vara med mig, jag är tråkig, jag är konstig, vad pinsam jag är" så blir det lätt så att jag antingen blir ensam eller att jag attraherar människor som inte värdesätter mig -eftersom jag sänder ut att jag inte är värdefull. jag kan istället försöka tänka: "jag har rätt att ta plats i den här världen -precis som jag är och jag vill inte vara på något annat sätt. De människor som jag vill ha i mitt liv är de som uppskattar och ser mig som jag är. De andra som kanske tycker att jag är tråkig eller pinsam (vilket jag inte ens vet för det är bara en gissning/rädsla från min sida. har jag ens belägg för det? Kan jag fråga om de tycker så?) förstår mig inte och då är vi inte rätt för varandra ändå". Det är inte lätt precis!

Jag vet egentligen inte mycket om det här....men i mina öron så låter det, åtminstone initialt och utan närmare kännedom, tämligen dubiöst...

Hur många sådana här mirakelkurer (läs tankar/idéer) finns det inte?! Kanske har jag fel men i mitt tycke så har självhjälpsmanualerna vuxit upp som svampar ur jorden i takt med att alltfler människor inte mår bra i själen. Men oavsett om det är Oprah, Mia eller någon annan självhjälpsguru så befarar jag att de som tjänar mest på böcker, manualer, affirmationer, idéer etc. etc. är de själva. Fast kanske är jag onödigt misstänksam här...

Jag vet i alla fall vad jag skulle önska mig (och gör konstant)... men det händer ändå inte... fast det kanske är mig och min tro det är fel på...

M E N... jag säger inte att det INTE funkar för någon, men jag tror däremot inte att det funkar för så många so det ges sken av. För det är definitivt inte så "lätt" som det kan låta...
      The law of attraction – Attrahera in det bästa i ditt liv! Vad är attraktionslagen? Attraktionslagen fick ett stort genomslag i “vanliga” människors liv
      Last edited by RoughTimes; 2016-03-07, 18:18.

Comment

• Kreativ
        Kreativ commented
        Editing a comment
        Tack för länken! Jag har läst. Känner till The Secret lite grand. Det du önskar dig, är det en bra relation till en man? Känner du till Love List? Har hört ganska många kvinnor berätta att det funkar. Man gör en lista över de egenskaper m m som man önskar hos sin partner och sen lägger man den åt sidan och låter livet leverera. När de senare gått tillbaka till listan, har det stämt förbluffande bra. Det låter löjligt men man vet ju aldrig.

• deg
        deg commented
        Editing a comment
        Hej Kreativ!
        Jag tänker att det kanske inte är konstigt att den de hittat har de egenskaperna -för det är ju det de vill ha, det de söker! Men jag tror att det kan vara värdefullt att göra sådana övningar för att tydliggöra för sig själv vad man vill och att man är värd något bra! Istället för att bara surra runt i världen och hoppas att någon (vem som helst) ska se mig och vilja ha mig -då är det stor risk att de personerna man lockar till sig inte är så bra för mig. Att skriva en lista kan kännas egoistiskt men det är ju att utgå från sig själv: vad behöver JAG? vad vill JAG? Och vad har jag redan att vara tacksam över? Jag kanske har mer än jag tror? Jag kanske redan har det jag vill ha precis framför mig om jag bara öppnar blicken lite? Om inte- då får man ta hand om sig själv, göra saker man mår bra av, tänka saker man blir glad av -och vänta på att universum levererar... men om man fastnar i sig själv, i självömkan, rädsla, brist på tillit -så ser man inte de små sakerna som hela tiden flödar förbi oss... små gåvor... och då lär man också missa de stora sakerna...

Jag vet inte men de dagar då allt inte är på topp brukar jag bara acceptera läget och försöker göra saker jag mår bra av. Ibland är inte livet på topp varje dag.

Comment

Rough Times länkar till en sida om attraktionslagen. Där nämner de automatiska tankar. Vad tror ni om det? Det känns som att det kan ha ganska stor betydelse.

Comment

Hej igen!

Det här skulle kanske varit som en kommentar till deg, men jag skriver här ändå.

Att hålla på och slå på sig själv. Det har jag också gjort, men mycket mindre sen jag fick aspergerdiagnos. Det fanns en förklaring! Efter det har jag även förstått hur min uppväxt påverkat mig. Det är tungt att se hur skadad jag blev, men samtidigt är det också en förklaring. För det mesta numera är jag stolt över mig själv. Vad jag har lyckats åstadkomma, trots allt.

Jag tycker det är väldigt intressant med automatiska tankar. Jag har länge varit medveten om att det är tankar som far genom huvudet, t ex när jag ser människor på tv eller om jag tittar ut och ser människor gå förbi. Igår kväll kändes det som att jag äntligen förstod vad de automatiska tankarna säger till mig. Jag har trauman från ca 4 års ålder, så det ligger långt tillbaka. Jag behandlas med EMDR (terapi m h a ögonrörelser) och det gör stor skillnad. Jag har blivit ganska duktig på att lyssna inåt. Igår satt jag med musik och lyssnade inåt. Långt någonstans inifrån min själ, kom orden "Is there anybody out there?". Jag talade inte engelska som 4-åring, men känslan är rätt. Jag kände inte att någon hörde mig. Nu är jag ganska säker på att kanske den viktigaste automatiska tanken för mig, är "de hör dig inte heller". Och när man vet, kan man börja jobba på det.

Tacksamhet, tror jag är bra.

Comment

• deg
            deg commented
            Editing a comment
            Kreativ! Så himla intressant! Vilken grej! Att du fick fatt i en sådan stor känsla!

Tror du att det var en så gammal känsla, ända från din barndom? Jag läste för ett tag sen om EMDR, visste inte innan att det ens fanns! det låter lite läbbigt, dock. Du får gärna berätta hur det går till (eller kidnappar vi den här tråden?). Just nu har jag så svårt att lyssna inåt. Det går ibland och det är verkligen skönt när jag lyckas få till det. Har provat idag, men jag är så konstigt rastlös och nervös -mer i tankarna än i kroppen. Kan inte få ro eller så somnar jag! Jag är rastlös men ändå kan jag inte ta mig för något. Jag har någon slags energi som jag inte kan kanalisera -vet inte vad jag ska rikta den mot. Vad lyssnade du på för musik då som inte störde dig?

#4.1

"Kreativ commented
          [COLOR=#6A6A6A !important]2016-03-07, 23:01[/COLOR]

Tack för länken! Jag har läst. Känner till The Secret lite grand. Det du önskar dig, är det en bra relation till en man? Känner du till Love List? Har hört ganska många kvinnor berätta att det funkar. Man gör en lista över de egenskaper m m som man önskar hos sin partner och sen lägger man den åt sidan och låter livet leverera. När de senare gått tillbaka till listan, har det stämt förbluffande bra. Det låter löjligt men man vet ju aldrig."

Tack för svaret, Kreativ. Det jag önskar mig är exakt "en bra relation till en man"... men för att vara exakt och väldigt tydlig och ärlig så är det "en bra relation till en (specifik) man" som jag önskar mig.

Last edited by RoughTimes; 2016-03-10, 06:42.

Comment

Hej!

Ok, Rough Times. Då mindes jag fel. Även om du trott på sånt som Love List, hade det inte varit lätt för dig att skriva en sån, för då hade du haft honom i tankarna i alla fall.

Deg. Jag har inte orkat lära mig hur man startar en tråd. Vad säger du? Vill du starta en tråd om EMDR? Det finns säkert fler här som upplevt det. Ja, det kändes väldigt tydligt att det var en känsla som kom långt inifrån min själ. Minns inte vilken musik jag lyssnade på just då. Jag har en lång lista på musik jag lyssnat på senaste åren, när jag bearbetat barndomen. Känner igen det du beskriver, att ha energi man inte kan kanalisera. Just idag vet jag vad det beror på. Jag letar lägenhet.

Min situation: jag är skild sen några veckor tillbaka (mitt initiativ, vi är för olika). Vi är vänner, bor ihop tills vidare, men så fort exet kommer hem, längtar jag bort. Jag behöver verkligen någonstans att bo. Det är lätt att fastna i den stressen. Den stad jag behöver flytta till, där är det inte lätt att hitta lägenhet. Kommunala bostadskön har nästan lika lång väntetid som Stockholm. Funderar på om attraktionslagen kan hjälpa mig. Jag skulle vilja behålla mitt lugn, genom att vara tacksam, för det jag har och för att det kommer att ordna sig. Tror ni att sånt kan funka? Det innebär inte att strunta i det och vänta på att någon ringer och erbjuder en lägenhet. Utan om att göra vad jag kan och lämna resten åt livet att leverera.

Comment

• deg
              deg commented
              Editing a comment
              Kreativ:
              Jag fixar en tråd om EMDR -hade själv lite huvudbry om hur man startar en tråd men kort sagt:
              1. du väljer en rubrik (som du tycker är passande) under fliken FORUM
              2. sedan överst (under Topics) finns en liten ruta NEW TOPIC + klicka på den
              3. sen är det bara att skriva!

Jag tror att det är så det funkar ungefär: att se och värdesätta det man har men att man ändå kan önska något mer...

RoughTimes:
              Jag har själv försökt mig på det du beskriver, att "beställa en relation med en viss person" men det har inte funkat än så länge...
              Jag tror att det kan vara så att jag har försökt STYRA utgången för mycket själv istället för att lämna över det åt universum/Gud att fixa... Sedan är det ju så att den här andra personen ju också har önskningar och en egen vilja (som tur är) och universums lagar måste ju gälla oss alla på lika villkor. Så om två personer önskar två motsatta saker så antar jag att utgången blir den som ger störst möjlig lycka åt alla gemensamt, även om det kan leda till olycka för en enskild person... eller mer lycka längre fram... för vi har ju inte "the whole Picture" och vet inte vad som leder till vad...

Ibland har jag upptäckt att när jag liksom ger upp, slutar kämpa och försöka kontrollera saker i den riktningen som jag vill. När jag liksom erkänner att jag inte har någon makt att påverka detta -DÅ plötsligt kan det hända att något inträffar som verkar i positiv riktning för mig... mycket märkligt tycker jag...

Sedan verkar det som att det finns effektivare sätt att få det man önskar sig, genom att man visualiserar att man redan har det man vill ha. Om man vill resa till ett ställe kan man sätta upp bilder och tänka på hur det kommer att kännas när man är där, se sig själv gå omkring i en viss stad t.ex. Men jag har inte tålamod till sånt Däremot ska man undvika tankar som: "jag kommer aldrig att komma iväg på en resa -jag har ju inga pengar, jag hittar aldrig nån fin lägenhet -hur skulle det gå till" osv. Man ska inte bekymra sig om hur saker ska gå till -man ska bara TRO på att det ordnar sig och HÅLLA ÖGONEN ÖPPNA för möjligheter. Och till det krävs MOD! Att både SE möjligheter och VÅGA AGERA när de dyker upp fast man inte vet hur det kommer att sluta. LYCKA TILL!!

Kanske är jag ut och cyklar på blöt is nu, men ändå.

Vad jag har upplevt och som jag skrivit om förut är att en rent fysisk hållning kan kopplas till denna positiva kraft som diskuteras här.
            Dvs. man kan förmedla positiva krafter genom den kropps-hållning man har.
            Sträck på dig och lyft blicken.
            Det är mer attraktivt och positivt än att gå med kut-rygg. slokande axlar och kolla på skospetsarna.

Comment

• deg
              deg commented
              Editing a comment
              Persa:
              Jag vet inget om detta med kroppshållning, men kan tänka mig att det stämmer. Om inte annat så mår man säkert automatiskt bättre av att sträcka på sig och den här kraften ska ju funka som Matteuseffekten: "Den som har mycket -ska få mer!" Är man glad, positiv och öppen i sitt kroppsspråk så drar man säkert till sig positiva människor. Är man ihopsjunken och ser ner i marken drar man kanske till sig andra som mår likadant eller som omedvetet/medvetet ser en som ett "lätt byte" som kan manipuleras för deras syften?

Jag har arbetat i butik, i en kassa och det är så många människor som går omkring utan att se medmänniskorna som de möter. Jag försökte möta allas blick, och hade respekt för att vissa helt enkelt inte klarade av det -men andra verkade inte SE mig som en människa eller tycka att jag ens var värd ens en sekunds ögonkontakt, de pratade i mobil eller med varandra eller var bara nonchalanta eller i sin egen värld. Ibland experimenterar jag med att SE människor under en dag och jag möter mycket spontan glädje på stan bara genom att möta någons blick... prova! Experimentera hur du känner dig när du har olika kroppshållning på stan och vad du får för bemötande... och BERÄTTA gärna för oss!

• Persa
              Persa commented
              Editing a comment
              he he.
              Jag har redan byggt upp detta ganska bra.
              Det tar tid att förändra så att det känns naturligt och att man inte längre behöver tänka på att räta på ryggen och såna banala småsaker.

Men det går att förändra.
              Sen känner man hur man växer med att våga synas lite mer än man gjorde tidigare.
              Jag tror att den hopsjunkna hållningen är ett sätt att "gömma" sig.
          Working...
          X