Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har helt tappat bort mig själv

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Har helt tappat bort mig själv

Hej ! Jag är en tjej, 30 år, men känner mig såå mycket yngre. Jag har länge haft svårt att känna mig närvarande och att ha kontakt med mina känslor, om jag nu har några. Tidigare kände jag mig deprimerad, vilket på sätt och vis var skönt för då kunde jag åtminstone känna något, men nu har jag tappat bort det också. Nu tänker jag mer positivt och vill utvecklas, komma vidare i livet, ha relationer, allt sånt men det är svårt och känns inte äkta när jag inte får kontakt med känslorna bakom. Har länge skjutit upp att ta tag i det här eftersom jag inte lider av det på ett akut sätt, men det hindrar mig i allting jag gör i livet och jag tycker inte om mig själv när jag är så här. Känner mig så extremt tråkig när jag inte kan intressera mig för saker, även om jag skulle vilja.

Jag har aldrig varit med om nåt stort trauma, tar inga mediciner som kan vara orsaken. Jag undrar väl bara om det är någon som känner igen sig eller har några idéer...

Du behöver ett intresse, helt klart! Lätt för mig att säga kanske, men så är det faktiskt.

Har du många vänner? Det är ofta från dem vi får inspirationer till helt andra saker.

Hitta på saker själv kan vara svårt och det är bättre om man är några stycken med samma intresse.

Ta steget ut från din tristess och vanmakt och försök skapa relationer med andra människor!

Comment

Working...
    X