Announcement

Collapse
No announcement yet.

Misstanke om DiD

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Misstanke om DiD

Jag har mått dåligt i många herrans år nu. har alltid haft tankar och tvångstankar men i torsdags när jag satt och pratade med min KP här på avdelningen så fick jag en aha-upplevelse. Det vi pratade om var egentligen inte om DID utan det hon pratade om fick mig att tänka.

Tanken som kom var att jag har tre olika personer som finns inom mig varav en är den som bestämmer över de andra två. För mig har det varit så att dessa röster har jag förknippat mig med som tankar helt enkelt men det kan ju vara så att det är röster. Ja svårt att förklara.

Jag har alltså tre personer som jag vet om. En 22-åring som beter sig som en tonåring, en kvinna på 30+ och en man. Det är 22-åringen som bestämmer och får mig att göra saker som att skära mig och sluta äta mat. Hon är glad, sprallig och väldigt impulsiv.

30+:aren är mogen men väldigt skygg. Vill helst vara ensam och hålla sig utanför, vill inte blir sedd eller synas. Hon vet vad som är rätt och fel men förmår inte den yngre kvinnan att sluta upp med dumheterna.

Sen till sist har vi mannen som är där och petar ibland och vill få fram sina idéer om att jag skall byta kön (till en man alltså). Han hörs och syns inte så ofta men han finns där.

Det där med glömska är horribelt för mig. Dagligen så blir jag påmind om det ena eller det andra och saker som jag tydligen har lovat men som jag inte alls kommer ihåg att jag lovat. Det är mest synd om barnen då jag lovat saker som jag sen inte kan uppfylla.

Nu vet jag inte vem jag är.

Working...
X