Announcement

Collapse
No announcement yet.

Derealisation och Depersonalisation?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ailenr0c
    started a topic Derealisation och Depersonalisation?

Derealisation och Depersonalisation?

Hej jag har lidit av PÅ/Paniksyndrom sen tre år tillbaka vilket brytit ut i det konstigaste jag någonsin varit med om.En ihållande och mycket frustrerande overklighetskänsla som jag haft KONSTANT i över ett år nu.Det var som att den "smög" sig på.Började när jag var på promenad.Jag blev alldeles matt och snurrig,ville bara sätta mig ner.Sedan kom den på allt mer ställen..när jag kollade på tv,när jag städade.Helt plötsligt tog den över.Nu är den en del av mig.Jag har fått diagnosen Agorafobi,men nu i efterhand känns det helt fel.Googlade lite och snubblade över derealisation och DP,vilket inte mina psykologer verkade ha en aning om vad det var.Just det här att jag kollar ner på min kropp..mina händer..att de känns främmande.En vandrande cellklump utan djup,precis som omgivningen.Helt meningslös.Jag har svårt att koppla känslor till minnen och personer.Mina tankar varken börjar eller slutar och ibland blir jag chockad av min egen röst.Jag får verkligen anstränga mig det yttersta för att intala mig själv att jag alltid har bott i mitt hus och att allt är lugnt.Men det är det inte.Jag bara existerar.Jag vill inte att ett år ska förvandlas till två ..eller fem.Jag går miste om mitt liv.Ibland känns det som att man lika gärna kan göra slut på det.Matcha sina bedövade känslor och "upplevelser" med en kroppslig död.

Till dig som läser det här och känner igen dig.Jag beklagar verkligen.Skriv vääldigt gärna om du känner för det.KRAAM

• replied

thats me..va inne i stan i veckan o träffade en vän sen när vi skiljdes åt o jag skulle hem började jag känna mig som om jag bara var en kropp som gick..jag var inte med liksom..kände mig jättekonstig..jag bara gick o gick o visste inte hur jag skulle komma hem..som benen rörde sig men det var inte jag som gick...alla människor o ljud runt omkring..kändes helt kaotiska o skrämmande..en gång hittade jag inte hem o irrade runt i timmar..fruktansvärt

Leave a comment:

• replied

thats me..va inne i stan i veckan o träffade en vän sen när vi skiljdes åt o jag skulle hem började jag känna mig som om jag bara var en kropp som gick..jag var inte med liksom..kände mig jättekonstig..jag bara gick o gick o visste inte hur jag skulle komma hem..som benen rörde sig men det var inte jag som gick...alla människor o ljud runt omkring..kändes helt kaotiska o skrämmande..en gång hittade jag inte hem o irrade runt i timmar..fruktansvärt

Leave a comment:

• replied

Jag hade en relation med en kvinna som ev hade den problematiken...

Leave a comment:

• replied

Allt du skriver stämmer in på mig med, känner exakt likadant. Grät när jag läste att andra har samma problem. Fy fan inget man skulle önska sin värsta fiende ens. De gångerna jag gått till psyk har varit när man har mått relativt bra och då kommer man aldrig på varför man är där från första början . Nu har man ju lite hjälp på traven men känner att det blir svårt att berätta det känns lite som att de tror att man satt diagnos själva och totalt bortser från derealisation .

Hoppas du har fått hjälp och mår bättre Mvh Joel

Leave a comment:

Working...
X