Announcement

Collapse
No announcement yet.

Självmordstankar med alldagliga framtidsplaner

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Självmordstankar med alldagliga framtidsplaner

Hejsvejs.
    Idag har jag haft grov ångest och panikattacker till och från. Jag har testat på lite hur det är att hänga sig(som vanligt att jag bara testar), självskadat och fantiserat om sätt jag ska ta livet av mig tills adrenalinet rusar i hela kroppen. Som att jag faktiskt skulle kunna hoppa från balkongen.

Sen så kommer jag på att, jag inte alls kan göra det, för imorgon så firar jag ju min årsdag med pojkvännen och nästa månad så ska jag ju på semester. Det känns som om två världar krocka och att mitt dåliga mående/beteenden kanske inte är så seriösa?

Seriöst eller inte, jag tror det är något du måste ta itu med förr eller senare. Om du har möjlighet så kanske du skulle gå i psykodynamisk terapi och försöka hitta varför du känner som du gör och varför du har behov av att "experimentera" runt att ta ditt liv?

Under min tonårstid så kom jag över starka tabletter som jag gömde undan. Jag tror jag hade behov av att veta att jag kunde "checka ut" när jag ville, att jag hade kontrollen. Saker som var jobbiga blev lättare att hantera, ingen kunde göra mig illa. Tabletterna blev en trygghet även om jag egentligen inte var i riskzonen för att ta mitt liv. Kanske är det något liknande för dig.

Comment

Working...
    X