Announcement

Collapse
No announcement yet.

inga ambitioner, ångest

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• inga ambitioner, ångest

måste bara skriva av mig... mår så dåligt just nu. har flyttat utomlands för utbytesstudier den här terminen och har ångest. jag är 3-6 år äldre än mina kompisar och känner mig gammal och misslyckad. jag har inte åstadkommit ett skit i mitt liv. jag kan inte ens plugga längre, det enda som jag kunde kan jag inte längre. har alltid fått toppbetyg men nu klarar jag knappt av att läsa och måste läsa samma meningar om och om igen, kan inte fokusera och känner mig dum i huvudet och som en bluff. hela jag är en enda bluff och jag är så jävla misslyckad och tråkig. jag är uttråkad hela tiden, uttråkad av livet. jag har inga ambitioner. jag vet inte vad jag vill göra med mitt liv och jag fyller 27 år snart. alla mina försök att söka nån vettig hjälp misslyckas alltid, och nu måste jag ändå vänta till jag kommer hem innan jag kan försöka igen. har ätit sssri i över ett år och utan det hade jag inte ens varit på fötter nu, så visst det har hjälpt - men jag mår ändå dåligt. jag känner att åren bara rinner iväg och att livet rinner iväg. jag känner mig så likgiltig inför allt och har inget tålamod, inget fokus. och nu sitter jag här med ångest och har ingen att prata med.

Det låter som du håller på att bli utbränd. Du har väldigt höga krav på dig själv, det kan ta tid att hitta och veta vad man vill göra i livet.

Du är bara 27 år ung. Du har massor av tid till att få det du vill i livet.

Var inte så hård mot dig själv. Tänk att du pratar med en bästa vän som är och känner som du gör. Vad för råd skulle du ge till den personen? Skulle du vara lika hård mot någon annan som du är mot dig själv? Nu är ju du din egen bästa vän så tycker du ska vara lite snäll mot dig själv.

Ta det lugnt och välj att göra något som du tycker är kul ett tag. Ta en paus från studier och gör något nytt så ska du se att det löser sig.

Comment

Working...
    X