Announcement

Collapse
No announcement yet.

Utbränd eller deprimerad?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Utbränd eller deprimerad?

Hej!
    Strax innan sommaren började kag känns mig mer o mer annorlunda. Jag började känna att jag inte trivdes på jobbet, bodde på fel ställe, hade det allmänt jobbigt med familjeproblem vilket gjords att kag enbart kunde träffa min mamma varannan vecka. Jag grät ofta, hade ångest o hade inte lust till nåt. Med riden skaffade jag nytt jobb, det blev bättre med familjen o vi ses flera dagar i veckan vilket är det jag vill. Däremot har jag börjar känna samma känsla nu. Största orsaken är att jag dagligen har ångest över dåligt samvete. Jag får dåligt samvete för exakt allt! Jag måste hela tiden göra mina närmaste till lags. Ber tex min pappa mig göra en sak gör jag allt för o göra der trots det blir problem för mig. Jag kommer tex hem kl 7 från jobbet o vill inget hellre än att sova. Då vill tex min syster laga mat o jag kan inte säga nej för då får jag sån ångest. Om jag umgås med min pojkvän känner jag att jag måste bjuda in min syster så hon slipper sitta själv. Detta är några exempel. Redan på måndagen börjat jag fundera på hur jag ska göra till helgen för att alla ska bli nöjda trots de inte bryr sig egentligen pm jag hinner ses. Mycket handlar om att jag själv vill träffa min familj så mycket som det går. Sågär var det inte förrut utan känns som det kommit efter perioden jag inte träffade min familj ofta. Just nu kan jag börja gråta när som o får anstränga mig för att inte göra det. Att kliva upp på morgonen känns jobbigt o redan då tänker jag att jag bara ska sova när jag kommer hem för o slippa all ångest . Jag vill bara sova eller kolla serie. Såhär känner jag dock inte när jag är med min familj, men känns som sllt går ut på att vänta tills jag träffar de. Detta att göra alla till lags stressar mig så!!Kan man bli utbränd utan personliga skäl eller är det bara relaterat till arbetet?

Du blir utbränd för du inte är sann mot dig själv och inte sätter dina behov i första rummet mellan varven folk blir sällan utbrända pga jobb utan pga de k te kan säga nej till andra och sätter andra före sitt egna mående Så vad du måste göra är att lära dig säga nej till sådant du i te vill/kan göra och bygga upp din självkänsla. Hade den varit bra hade du inte haft problem säga nej och ändå må bra. Varför har i te du rätt säga nej till andra? Varför är andras behov viktigare än dina? Vad skulle hända med dig om du sa nej? Vilka tankar/känslor dyker upp då? Ibland måste man sätta sig själv och sina egna behov först

Comment

Working...
    X