Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ännu en relation är sumpad

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ännu en relation är sumpad

Träffa en underbar man o vi hade ett förhållande i 3 månader. Jag har ångest som diagnos. Förlora min hund förra året o min mormor i år. Mår dåligt o finner knappt nån glädje längre. Misstänker att jag hamnat i en depression. Hade det som yngre o känner Igen symtomen. Åter till förhållandet. Jag kunde starta bråk om precis ingenting. Riktiga bråk. Vi va förbannade på varandra o dagen efter försökte jag reda ut varför det blev bråk. En gång bråka vi så pass att jag bad honom dra åt helvete. Samma helg drack han vin o möte sitt ex. De hade sex med varandra. En tjej som jag tyckt illa om i 4 år. Hon manipulera honom o har misshandlat honom rejält. Jag startar oxå bråk men aldrig fysiskt. Att han gick tillbaka till henne en natt gjorde så jävla ont. Men efter 2 veckor bestämde vi oss för att försöka igen. Men jag blev sjukt svartsjuk o lita inte på honom. Trots att han umgicks med mig alltid. Jag kunde inte släppa det. Han försökte bevisa för mig att han älska mig. Men jag börja bråka. Om allt. Verkligen allt. I helgen skicka han ett sms att det va slut. Han orkar inte med mina bråk. Bråken uppstår likaväl nykter som när vi druckit. Kan min aggressiva sida ha något med depression o göra? Varför gick vårt förhållande åt helvete? Killen i ja va vänner innan o nu har jag förlorat min allra bästa vän.

Vill du ha den hårda verkligheten eller den snälla versionen?

Vi kan börja med den snälla versionen

Du å din bästis inleder en relation, din bästis har inte helt kommit över sitt X ännu och nämner henne ibland i er nya relation. Detta gör att du känner dig osäker och bråk uppstår till och från mellan er. Han går sedan trotts att han försökt komma över sitt X, tillbaka till henne och ligger med henne, efter att ha bråkat med dig. Vilket leder till att du av förståeliga skäl blir väldigt svartsjuk och väldigt osäker på vad han vill. Det blir helt enkelt omöjligt att ha en relation, all osäkerhet gör att relationen slutar och ni kan inte ens vara vänner, för tryggheten vän som kärlek är borta.

Om du vill veta varför relationen tog slut, så läs vidare.

Du och din bästis inleder en relation, din bästis har dock samtidigt en nära kontakt med sitt X, samtidigt som han försöker ge sken till dig av att han kommit över henne sedan länge. Hans X inser när ni blivit tillsammans att om han faller för dig, så kommer hennes kontakt till honom att upphöra helt. Så hon planterar små frön i hans huvud om er relation, varje litet bråk, varje liten småsak, varje litet misstag, allt blir små frön av misstro hos honom. Hon förklarar för honom hur du fungerar, hur dålig människa du är, hon använder allt hon vet om dig genom honom, emot dig och er relation. Egentligen är bråken du upplevde i relationen direkta bråk med henne, inte med din bästis. När misstron är på sin höjd, så öppnar hon upp sig för honom, bjuder in honom i hennes varma trygga barm och han är helt förlorad när han legat med henne. Du har förlorat din bästis och din man, hon har blivit av med kanske den största väggstenen i sin kamp att få 100% kontroll över honom.

Såvida du inte alltid i alla relationer du haft brukar starta bråk med dina partners pga låg tolerans eller ren sadism, så skall du nog inte överanalysera den delen för mycket. Du har troligen reagerar som vilken människa som helst i denna sitsen, för som du skriver, dagen efter bråken så försökte du förstå varför ni bråkade. Det fanns inget egentligt varför, eftersom bråken upplevde du kom från dig, men det var egentligen bråk som fanns i hans huvud, hjärnspöken hans X planterat där.

Det är alltid tråkigt att förlora vänner och kärlek, när manipulativa människor styr dem bort från en som marionettdockor, det finns inte så mycket man kan göra, om man inte själv vill ta upp samma "vapen" och ta kriget till deras dörr.

Jag hoppas att du trotts dina motgångar just nu i livet kan ta dig framåt och hitta ljuset igen!

Comment

Någon gång i vårt liv så behöver vi alla hjälp med något som rör vårt känsloliv och tankar. Är det inte dags nu för dig? Att försöka hitta en terapeut och reda ut varför du ställer till med bråk hela tiden? Hitta vägar till att det inte ska bli så i framtiden?

Nu kan det vara svårt att få terapi genom vården och ofta är det KBT. Men du kan ju försöka. Eller om råd, söka privat.

Jag är ingen expert. Bara ledsen att det är svårt med relationer för dig, att du inte kan vara den du vill vara.

Comment

Working...
      X