Announcement

Collapse
No announcement yet.

No pain no gain

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• No pain no gain

Sitter i ett rätt så tight läge. Arbetslös sen 2 år. Sa upp mig från ett jobb där jag var fastanställd vilket känns nu korkat men jag var i ett kaos mående. Mediciner. Paranoida tankar om folk omkring mig. Osäker men ändå framåt med all energi för å få de andra att må bra och jag med. Vilket gjorde en väldigt utmattad ibland . Gått på mediciner sen 10 år lr mer. All ssri på listan.. Nu känner jag att utbrändheten är kvar. Press från arbetsförmedlingen att söka jobb när man är orkeslös. Ogillar press. Mådde som bäst när man var sjukskriven. Kände friheten och kom igång med mig själv började träna träffa kompisar osv. Har någon form som kallas add. Vilket verkar stämma.efter ha läst. Folk med adhd blir lugna. Add blir uppåt och fått nytt lliv. Slutat dricka å allt. Ssri å allt d där gör mig mer slö till och från och för ändrad personlighet. Går upp i vikt. Slak aparat. Svettningar. Sömn rubbningar. Förändrad. Ditt å datt. På pappret om mig står det allt från depression. Social fobi. Gad. Ad(h)d m.m.. Har provat elvanse vilket funkade på mig väldigt väldigt bra. Blev mig själv. Mer ork. Var verkligen igång. Med jobb å allt. Intervjun gick bra. Fick jobbet. Gick då på cipralex. Märkte senare när elvanse var slut att mer å mer att jag inte orkade ta mig ur sängen. Var jobbigt. Kände mig granskad och de ville se igenom mig som om de ville veta vem jag var. Vilket jag hörde sen att det stämde. Är man ny så. Grejen är den att jag har en både bra å dålig förmåga/sinne är att känna omgivningen. Stämningen. Andras männsikors känslor och mående + energi. Både positivt och negativa känslor. Mår jag bra så blockas allt och blir mer ego och framåt. Inte svårt med folk alls. Social framåt. . Just nu sitter jag i en jobbig situation. Inge mer stöd från akassan. Sjukskriven nu bara tre veckor. Kommer kunna betala denna månads hyra. Nästa blir problematiskt. Behöver råd. Ska jag ta kontakt med min läkare och förklara situationen och bli sjukskriven en månad lr mer. Och hur ska jag formulera att jag provat elvanse och det funkade Hur bra som helst. Vill inte vara slö, trött och orkeslös. Vilket jag verkar bli av alla ssri. Fick prova strstteta förut men den gillade jag inte. Blev en säck potatis som sov å sov. Och kan man få ekonomiskt hjälp med tanke på att man har varit en försöka person med all mediciner. Har en slags kärlek till piller. Väldigt inläst på psyk mediciner. Där av testat de flesta förutom Mao å tca. Behöver energi och en spark i atslet som elvanse gjorde. Det var allt. Väntar ivrigt på svar.. tack och hej.

Ett litet gott råd. Försök att dela upp texter du skriver i flera stycken. Det är väldigt svårt att läsa ett så kompakt textstycke.

Jag tycker du ska försöka ha en öppen dialog med din läkare. Men förstår om känns lite problematiskt eftersom du upplever du själv har svaren och är påläst. Du får försöka tona ned lite, lyssna in, vara öppen och ödmjuk. Men naturligtvis förklara hur du känner och tänker.

Har du tidigare haft missbruksproblem? Bara undrar om du egentligen för dig själv, och då indirekt din läkare, vill hitta motiv att använda Elvanse, ett narkotika-klassat preparat. Om du har eller har haft missbruksproblem så kompliceras ju saken en hel del.

Sedan så hoppas jag du går i någon form av behandling. Om inte så försök få till det. Så du i din takt kan försöka komma över vissa saker, känna dig mer fri och mindre pressad.

Comment

Working...
    X