Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ni som har/haft LPT, hur länge har ni haft det?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ni som har/haft LPT, hur länge har ni haft det?

Jag undrar eftersom jag har haft LPT i över två år(sedan April 2016), och är så arg, så arg över det. Kanske blir mindre arg om någon har haft LPT lika länge.

Jag personligen har bara haft LPT i mindre än 24 timmar, det räckter för jag skulle bli arg och fullständigt hysterisk. Men vid läkarbesök 2 kunde de inte hålla mig fanns ingen grund för det. Måste vara fruktansvärt ha LPT så länge. Men vet att det tyvärr inte är ovanligt. LPT får man bara sätta om någon är en fara för sig själv eller andra. Men vet att de ibland kan sätta LPT på de som vägrar inse de är sjuka och där vården anser man behöver medicin men vägrar och LPT kommer som ett brev på posten fast man egentligen inte är en fara för sig själv. Vad har de gett dig för anledning till din LPT?

Tyvärr är man rätt chanslös i rätten när de tar upp ens LPT domarna går oftast helt godtyckligt på vad läkaren säger utan ens kolla upp om det läkaren säger är sant eller kolla upp annat. Och möjlighet till få ett andra utlåtande är omöjligt. Så gäller man har en bra advokat som är kunnig inom dessa frågor och som engagerar sig i sina klienter. Vet inte hur många sådana här domar fälls där patienten är helt utlämnad själv inte ens har advokat el någon som hjälper en. Hemskt och säga det men ni med LPT är oftast helt rättslösa och i händerna på läkare som ibland inte gör det som är bäst för patienten.

Så mitt råd är skaffa advokat som är kunnig i sådana här frågor, inför näst förhandling se till dra ut kopior på alla dina journaler så du kan kolla så att det som står där är sant. Det är inte ovanligt de förvränger saker el glömmer fylla i viktiga saker mm.

Comment

Dem grunderna dem har LPT på mig är kombinationen av Aspergers syndrom och låg funktionsnivå samt långvarigt suicidalt beteende utgör en allvarlig psykisk störning.

Comment

Får du hjälp med ditt suicidala beteende?

Comment

Jag är får medicin varje morgon, är inte säker om det finns antidepressiva. Bortsett från det, så nej.

Comment

Förstår inte varför folk inte får terapi. Medicin botar bara symptomen inte orsakerna till ens dåliga mående. Trodde ni som har Lpt hade tillgång till terapi varför annars tvångsvårda någon om de inte får vård

Comment

Working...
            X