Announcement

Collapse
No announcement yet.

Från Bup till att klara mig själv

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Från Bup till att klara mig själv

I början av året fick jag en akut tid på bup. Jag blev behandlad med mediciner där mm. Men eftersom jag fyllde 18 redan ett halv år senare så blev allt som så brotten.

Innan jag skulle fylla 18 kändes det som om jag blev utkastad. De gav mig inge hjälp att få träffa någon på vuxen psykiatrin och medecinen jag gick på var det som bara att sluta med direkt då jag behövde någon som kunde skriva ut den villet jag inte fick. Nu har det gått 5 månader och jag mår inte alls bra. Men är helt enkelt för rädd att inte bli tagen seriöst när jag söker på vuxen psykiatrin.

Någon som kan dela med sig sina erfarenheter om dem?

Min erfarenhet är.

Tjata, ring och ring. Var tydlig med vad du vill ha hjälp med och hur du mår. Ibland vet man inte exakt hur man vill bli hjälpt, men var då tydlig med det.
    "Jag vet inte vad som skulle hjälpa mig, men jag måste ha hjälp för jag mår såhär..."

När man tjatar, så visar man allvaret med hur man mår. Och man syns och märks bland alla som söker hjälp. Tyvärr så är det så.. iaf min erfarenhet. Men har också erfarenhet att man kan få rätt hjälp. Om man träffar en läkare eller psykolog det inte känns bra med, prata med dom i receptionen och berätta det, att denne vill jag inte träffa igen, jag vill att ni ordnar någon annan. Det är viktigt att man känner sig trygg! Och det har dom förståelse för.

Comment

Har de inte hjälpt dig med att kontakta boendestödjare från kommunen heller? Dålig stil det där...
      What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

• Fitforfight
        Fitforfight commented
        Editing a comment
        Är inte 100 på vad boendestödjare är men blir ju inte väl inte aktuellt då jag bor hemma. Nu blir det som att man är på ruta 1 för att komma i kontakt med psykiatrin måste jag få en remiss via vårdcentralen och har redan pratat med psykologer där och det gav inte ett skit. Om jag tycker jag fått dålig hjälp på bup kan jag säga att jag fått ännu mindre på vårdcentralen. Har inte orken att gå igenom detta en gång till.
    Working...
    X