Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur vanligt är det att elbehandling ges med tvång?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hur vanligt är det att elbehandling ges med tvång?

Hur vanligt är det med tvångs-elbehandling?

Jag vågar nämligen inte söka vård på grund av att jag är så skräckslagen. Skulle mycket hellre bli våldtagen, avsitta ett långt fängelsestraff eller dö, för den delen. Blir förlamad av skräck när jag tänker på det. Blev knäsvag av skräck när det kom på tal sist jag var inlagd. Herregud. Tror jag fick post-traumatisk stress bara av att jag trodde att det kanske skulle komma att hända.

Är min rädsla befogad?

• replied

Minnet var som värst precis efter då kom jag inte ihåg ens vad jag hette... Hemsk upplevelse!

Fortfarande är det mycket jag inte minns från den tiden då jag fick etc, de påstår att det har med "sjukdomen" att göra men jag VET att det var ect:n..

Leave a comment:

• replied

oj, det låter jobbigt. Jag blev "erbjuden" elbehandling, men stretade emot, för några år sedan. Jag lyckades in i det sista undvika att bli utsatt för det, inga mediciner hjälpte mig. Jag läste på nätet efteråt att många får problem med minnet efter en elbehandling. Hur har det varit för dig med minnet?

Leave a comment:

• replied

Jag fick för två år sedan ect mot min vilja på örebro sjukhus. Vet inte hur många gånger, kanske 3.

Jag blev inte bättre.

Leave a comment:

• replied

Hur mycket det kostar att pröva på.

Leave a comment:

• replied

Vilka saker/frågor, angående detta, vill du ha svar på?

Leave a comment:

• replied

Vill veta mer om detta.

Leave a comment:

• replied

Man får inte ge ECT mot någons vilja i sverige men det förekommer tyvärr, de som oftast får ECT är ju oftast väldigt dåliga och har svårt att fatta bra beslut, står i underläge mm. Men ECT är inget de "erbjuder" direkt utan det brukar erbjudas när de märker att mediciner mm inte fungerar. Så jag tycker inte du ska vara rädd för att söka hjälp.

Ta reda på dina rättigheter som patient det kommer du komma långt med, då kan du hävda din rätt desto mer och bättre.

Leave a comment:

Working...
X