Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

Besked om IPS BL

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Besked om IPS BL

Hej. Jag har precis fått diagnosen IPS Borderline.... Jag som är över 30 år och först nu fått den diagnosen är måttligt chockad.. Mycket tankar som snurrar i huvudet. Än så länge är det bara jag och min psykolog som känner till detta. Och nu ska det göras upp en plan för fortsatt behandling typ.. DBT osv. Jag har levt med en man med Borderline och jag hade väldigt svårt att ta in att jag också hade det. Har ni några tips på vad för frågor jag ska ställa till min psykolog nästa gång jag träffar denne? Hälsningar Minima

Jag hade nog viljat veta hur lång tid tar det inan terapin börjar, vad gäller under terapin? Vet tex en del inte accepterar självskadebetende, missbruk mm. Om något akut sker kan man få tag på någon mellan terapigångerna, om jag behöver medicin är en läkare kopplad så jag smidigt kan få hjälp. Hur går terapin till, har jag en egen kontaktsperson om jag vill ta upp saker utanför gruppen (dbt är oftast i grupp) Skriv ned tankar/frågor som dyker upp.

Comment

• MINIMA
      MINIMA commented
      Editing a comment
      Hej! Tack för dina tips! Jag har går till en speciell psykolog typ.. som jag gått i över 2 år hos. Så Min DBT kommer nog bli med henne och inte i grupp. Sen kommer jag få träffa en arbetsterapeut. Och kommer förmodligen också få träffa läkare. Det är det som har varit rörigt mycket, jag ville träffa läkare för att diskutera min medicin redan i januari men läkare ville inte träffa mig och tillslut ville de att jag skulle skrivas ut utan att ens ha träffat mig, så därför så tyckte min psykolog att vi skulle göra den här utredningen nu för att läkarna på psyk skulle förstå att jag inte kunde skrivas ut hur som helst, de behövde en diagnos liksom, hur sjukt det än låter. Och jag har redan medicin sedan innan, men den frågan kommer jag att ställa om jag ska fortsätta med dessa mediciner eller byta. Jag har Mirtazapin och Quetiapin. Kontaktperson blir väl min arbetsterapeut och min psykolog, som jag även kan maila till mellan mötena. Jag försöker skriva ner tankar och frågor som dyker upp men det har bara dykt upp två än så länge.. Om medicinen och hur länge jag kan ha haft IPS.
Working...
X