Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Den mörka hemligheten" (Dan Josefsson & Egil Linge)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hej el_corazon,

Du skriver mycket om din rädsla att göra dina barn illa om du blir arg på dem ... Jag vet ju inte nu hur det går till när du blir arg, men rent allmän sett tänker jag att ilska är en naturlig känsla, precis som andra. Alla föräldrar har nog blivit arga på sina barn någon gång, och om det inte finns någon orättvis beskyllan eller ilska mot barnen, så tror inte jag att de tar någon skada av det. Om barn inte lyder eller hör upp vad man säger, så är det ju ganska naturligt att man tappar tålamodet till slut. Tänker jag. Men om du mår väldigt dåligt av att bli arg och tappa tålamodet, så tänker jag att det är något som du behöver jobba vidare med. Jag har själv väldigt svårt för att bli arg, och jobbar på att ta reda på varför.

Ja, det var lite tankar ifrån mig.

Comment

Tack eureem!

Jag är kvar i en virvel av känslor och i många år har jag sökt svar på frågor som tycks vara omöjliga eller kanske t o m onödiga att ta reda på. Du vet ju min bakgrund då jag skrivit mycket här under mitt andra alias... Det är sjukt att jag inte kommit längre. Stampar till viss del på samma plats fortfarande.

Idag är det så skönt att min far åkt hem och jag får känna mig fri från den stressen/pressen det innebär. Det känns lönlöst att försöka ta reda på varför. Jag får vara i det och hoppas att jag helt enkelt lär mig behärska mig bättre. Det är trots allt bättre nu än för något år sedan när jag var djupt deprimerad.

Vad kommer du själv fram till?? Hur gör du för att reda i dina känslor och tankar??

Comment

Working...
      X