Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har inte förstått graviditeten av min ätstörning, och vad händer nu?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Har inte förstått graviditeten av min ätstörning, och vad händer nu?

Jag är diagnosticerad med schizofreni, OCD och bulimi.. De två första störningarna har alltid varit de svåraste, de som jag fokuserat mest på. Fast egentligen ändå inte - jag har alltså varit på autopilot med bulimi och låtit min schizofreni ta all "uppmärksamhet" till sig själv. Om ni förstår vad jag menar.

Jag har aldrig tänkt på att det är livsfarligt vad jag håller på med, med min bulimi. Jag har ju kräkts i flera år, många gånger i veckan. Vissa gånger flera gr i dagen.. Jag "flushar" ju dessutom, vilket jag förstått är livsfarligt. Jag vill inte få en hjärtattack och dö, vill verkligen inte dra på min kropps gränser vad den klarar av. Av någon orsak, efter att ha läst mig in på ämnet med bulimi - har jag verkligen förstått att jag är på farligt vatten.

Detta har lett till att jag börjat "restricta", kommer inte på det svenska ordet.. I varje fall - livräddd för att hamna spy pånytt, då jag verkligen är rädd för döden. Jag har börgat äta super lite, och nu har min ätstörning farit lite åt andra hållet. Jag äter under den mängden jag vet att jag borde äta, och sportar ordentligt varje dag, dessutom äter jag inte efter kl 17.00 på eftermiddagen, då jag blivit besatt att gå ner i vikt, och vill inte se kvällsmaten att visa sig på vågen.

Jag är såklart medveteten att också svält är farligt, men ja, vad kan jag göra? Jag har verkligen blivit besatt av min viktrasning. Är t.om rädd för tuggummi, för de innehåller också några kalorier.

Nu undrar jag, håller jag på att utveckla anorexi?

Jag är så rädd för vågen - att vikten skulle ha stått på ställe, eller ja - ännu värre - gå upp..

Nu har jag dock gått ner 300 - 800 g per dag.

Jag är däremot inte unedrviktig, väger 69 kg. Men det kommer bli en ändring på siffrorna, snart.

Jag gissar att du med " graviditet" menar " gravity", graden av eller allvarligheten av något. Inte att du är gravid.

Ja om du tom är rädd för att tugga tuggummi så har du/ är på väg att utveckla anorexi.

Vad får du för hjälp med dina andra problem?

Comment

Jo, du har så rätt. Jag är alltså inte gravid... Det blev lite fel.

Men ja, jag går hos en läkare, och har en personlig terapeut.

Comment

Har du pratat med din terapeut om detta?

Comment

Jo, jag har. Hon vet om min bulimi. Jag har haft paus från henne nu pga hennes sommarlov. Så hon har ingen aning aning om hur det nu har vänt sig till, under den tid jag inte sett henne nu.

Comment

Ok, men ta upp det med henne när ni ses igen.

Jag har inget annat råd än det. Kan absolut ingenting om ätstörningar.

Comment

Working...
            X