Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jag mår så dåligt över mina små bröst.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jag mår så dåligt över mina små bröst.

Jag har haft komplex över min kropp i så många år nu... Jag känner mig så vansinnigt felpropotionerad, med min klassiska päronform. Fettet sätter sig på underkroppen och brösten är alldeles för små. Sen några år tillbakahar jag gått upp lite i vikt, vilket jag nu kämpar för att bli av med. Men det första som händer är att brösten minskar ytterligare... Det känns så hopplöst. Jag förstår om det här låter som ett litet problem för somliga - men tro mig, det är riktigt smärtsamt för mig. Jag känner mig inte som en riktig kvinna längre. Jag vill inte ta på min egen kropp och jag har sådan ångest inför sommaren. Min sambo försöker säga att jag är fin som jag är och berömmer mig för andra kroppsdelar som är fina. Men jag själv jämför mig och känner mig i underläge mot andra kvinnor. Hur ska jag kunna vända på min syn på mig själv?

Felet vi människor gör är att vi hela tiden jämför oss med andra istället för fokusera på oss själva och acceptera oss. Mitt problem som yngre var tvärt om hade stora bröst och jag fullständigt hatade dom tyckte killar bara kollade in brösten men inte resten. Men efter gått i terapi (av helt andra orsaker) och jobbat upp min självkänsla så idag har jag inga problem med min bröststorlek.

JAg har accepterat att jag har stora hängpattar. Så vad du måste göra är att jobba upp din självkänsla och sluta kolla in på hur andra ser ut tro mig alla har något som vi inte är nöjda med och ju mer vi fokuserar på det ju mer jobbigare blir det. Om du kollar runt på tex en strand så kommer du se att det finns tjejer med små bröst, stora bröst, hängbröst, de som bara har skinnpåsar till bröst. De finns tjejer som har päronform, äppleform, raka och smala som plankor, de som är runda, de som är jättekraftiga mm

Tyvärr är det så att går vi ned ja då följer brösten oftast med. Jag har hört att de som tränar mycket speciellt de muskler som finns runt brösten så får de fastare bröst och därmed blir de lite större, om det stämmer el ej vet jag dock inte men värt att kolla upp. Sen finns ju alternativet bröstförstoring men det är ju inte gratis och en operation innebär alltid risker. Så fokusera på det som är bra och acceptera att vi ser alla olika men att vi alla duger just precis som vi är med alla våra "skavanker".

Comment

Du får koncentrera dig på det som är bra och vill du verkligen umgås med andra som är sexistiska och ytliga när du kan umgås med någon som umgås med dig för den du är (din personlighet)?

What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Men jag själv jämför mig och känner mig i underläge mot andra kvinnor.

Det där är en ganska värdelös hobby för man kan aldrig vara bättre än alla andra på allt.

Vad är det du behöver större bröst till?

Comment

Mycket av kvinnors självbild är en mediabild av hur de "ska" se ut. denna bild förändras över tid. Du kan läsa om hur denna bild har ändrats under hela 1900-talet och nu på 2000-talet.

Något som sällan tas upp är att när man gjort undersökningar bland män så är det ungefär delat så att en tredjedel tycker om större, en tredjedel gillar alla och en tredjedel tycker om mindre.

I övrigt är det ungefär som att män ska ha stora bröstmuskler och en Y-formad rygg. För vissa kvinnor spelar det alla roll, för vissa spelar det ingen roll och för vissa är det inte attraktivt.

Prata och lita på din sambo när han säger att han tycker att du såväl som dina bröst är attraktiva.

Jag hoppas att det ska kännas bättre.

Comment

Hej Radioskugga! Jag har också väldigt små bröst i kombination med päronformad kropp, vilket jag periodvis kan må dåligt över. Men vet du? Jag tror att du du lägger alldeles för stor vikt vid dina skavanker. Något som hjälper mig otroligt mycket är att försöka lyfta fram mina bästa sidor, i stället för att koncentrera mig på allt det negativa. I och med att du har päronformad kropp, kan jag tänka mig att du har en välmarkerad midja? Framhäv den, med t. ex. ett skärp eller en åtsmitande tröja. Om du fortfarande känner dig oproportionerlig (been there, done that), så tänk på att ljusa plagg förstorar. Jag känner mig genast mer bekäm i ett par svarta byxor och en vit t-shirt. Glöm inte heller fördelarna med att ha små bröst: De är säkert inte särskilt hängiga; du kan bära urringat utan att det ser vulgo ut; de är aldrig i vägen eller ger ryggproblem.

Nu är det här individuellt, men många kvinnor hävdar att de fått större bröst av att äta p-piller. Kanske kan vara ett alternativ? Jag brukade gå på Yasminelle (p.g.a. preventivskyddet) och gick upp en kupstorlek. Jag skojar inte när jag säger att en av biverkningarna på innehållsförteckningen var "Förstoring av bröst", och japp, det gav resultat på mig. Dock tror jag inte att det är en långsiktig lösning. Instämmer med Carlsson66 att du ska lita på din sambo.

Förresten, visste du att små bröst och breda höfter var idealet i Grekland och Rom under antiken? Nu för tiden tror jag att alla bröst, stora som små, är accepterat.

Comment

Du har en fin sambo som är uppriktig!Du är fin som du är.Det är kärlek.Men bilden av en själv behöver inte altid stämma.Mkt av det vi tror om oss själv kan sitta inne huvudet.Kanske har du hört av ngn annan tjej el så(de tisslas och pratar säkert om mkt i vissa rum)men fysisk träning bygger upp och triggar en att SE både livet(Få en starkare tro) och på en själv.Så håll fast vid din sambos ord du är fin som du är.

Comment

Jag har 70aa i BHstl... då jag i tidiga tonåren led av ätstörningar slutade mina bröst att växa... jag har dock aldrig sett det som ett problem. Tycker det är skönt att kunna slippa använda BH och risken för hängbröst är inte så stor ( även om hängbröst inte behöver vara samma sak som fula bröst... nästan alla bröst modell större brukar hänga lite även om man är ung ) Det här med bröst brukar ofta vara en sån sak där tjejer vill ha tvärtom. De med stora bröst vill ofta ha små och de med små vill ofta ha stora.

Det är bra att du skriver att du vill försöka förändra den synen du har på dig själv och dina bröst. Självförtroendet sitter inte i brösten, och jag tycker det är synd när tjejer gör bröstförstoringar av den anledningen. BRA att du inte är inne på det spåret. Bara det är ett steg på väg åt rätt håll!

Comment

Working...
                X