Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min dotters pappa är bipolär

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Min dotters pappa är bipolär

Hmmm
    Last edited by Paksenarrion; 2017-10-26, 19:34.

Hej,
    Jag känner igen mig i din berättelse, men jag är fortfarande kvar i förhållandet.

Comment

Många där ute som har det som du, tyvärr inte ovanligt. Var inte rädd för att ibland be om hjälp av vänner/familj du är inte sämre mamma för det snarare bättre mamma. Det är viktigt man ibland får egen tid där du kan ladda med energi. Det är jobbigt vara själv med barn och stå för allt ansvar, men som sagt våga be om hjälp. En bra mamma är inte den som alltid sätter sitt barn först i alla lägen utan en bra mamma är den som även inser att mamman ibland behöver egen tid/hämta energi mm. Ibland måste man ta hand om sig själv först för kunna ta hand om andra bra.

Comment

Jag ger mig själv egen tid och har en del intressen. Jag har även ett jobb som jag trivs med, så att jobba för min del är nästan som vila. Nu har mina barn blivit lite äldre så de klarar av en hel del själva vilket underlättar. I somras fick jag chansen att vara själv med barnen under några månader och det kändes bra, mycket lättsammar än att vara hela familjen, eftersom som Paksenarrion skrev, att man blir som en förälder till sin partner.
        Jag har också haft tankar om att lämna min fru, men problemet i mitt fall är att vi träffades i ett annat land, hon har ingen släkt här och alla bekanta har hon lyckats bli ovänn med. Myndigheterna har felbehandlat henne vilket även jag kan hålla med om, så det känns obekvämt att vända sig någonstans.
        Jag tänker ibland på barnen, att de kunde ha det mycket bättre men samtidigt vet jag att de älskar sin mamma även då hon kan vara frånvarande, psykotisk, paranoid, hysterisk och aggressiv främst emot mig. Men det finns även riktigt bra stunder och det är väl dem man får ta tillvara på...

Comment

Working...
        X