Announcement

Collapse
No announcement yet.

Är det här normalt?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Är det här normalt?

Min sambo.

Ljuger om minsta skitsak- t ex att han inte har ätit lunch, när han har gjort det.

Oerhört konflikträdd - så fort det blir obehagligt drar han sig undan och överlåter det till mig.

Tar aldrig ansvar för sina handlingar - t ex kom hem för att mata vår nyfödda dötter asfull. Då var det arbetskompisarnas fel att han var full.

Pratar alltid om andra och deras barn, aldrig om oss och våra barn. När han huvudtaget pratar och det är inte mycket. Oftast är det skvaller

och skitsnack om andra. Förmodligen bara för att hävda sig själv.

Snokar och smusslar - när jag går in i duschen hör jag att han börjar springa omkring.

.

När jag blir förbannad så blir han förstenad och stirrar in i väggen med en våt glansig blick.Dessa utbrott ger inte något.

Eftersom han aldrig ger något vettigt svar. Oftas blir svaret - Jag vet inte. Oftast blir det ingen reaktion huvudtaget.

En gång fick jag en reaktion. Jag blev så förbannad att jag slängde en av hans saker i väggen. Då grät han.

När jag frågar vad han vill, blir svaret- Samma som du.

Utåt sett så tycker andra att han är så trevlig och duktig. Han har själv sagt att han vill synas. Därför tillbringar han helst

sin fritid utomhus där andra ser honom. Och springer gärna iväg för att prata när han ser en granne.

Vill gärna att familjen ska ställa upp när han ska glänsa utåt sett. Men när familjen vill något så är det inte viktigt.

Lovar saker som han inte håller.

Säger saker som han sen påstår att han inte har sagt.

Upplever att jag och barnen är bara något man ska ha - typ man ska ha familj, villa och Volvo. Frågar aldrig hur vi mår eller

vad vi vill. När jag en gång sa att jag börjar få hjärtklappning. Då stirrade han på mig, klappade mig på axeln och gick.

Det här låter jättejobbigt. Jag förstår att du blir frustrerad och förbannad.

Det du berättar låter som rätt normalt beteende för en som har stora problem med alkohol: Lögner, konflikträdsla, ansvarslös, brutna löften, putsar glansen på fasaden, självupptagen. Allt det här är rätt typiskt för en alkoholist.

Hur mycket och hur ofta dricker han?

Comment

Working...
    X