Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beteendestörning & lögner hjos min partner MÅSTE FÅ HJÄLP ELLER RÅD!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jag har varit i kontakt med en av hennes vänner och jag fick allt på svart och vitt! Mitt ex ljuger och överdriver inte bara för mig, det verkar som hon gör det till alla i hennes omgivning.

Hon berättade även att mitt ex har påstått att jag har gjort saker, såsom att sms-hotat andra människor, vilket jag absolut inte har gjort.

Mitt ex säger att jag har förstört hennes liv på grund av att jag tog mig modet till att berätta allting till hennes mamma.

Detta är den absolut jobbigaste tiden i mitt liv, har aldrig varit med om något liknade innan. Jag bryr mig fortfarande om henne, vill verkligen hjälpa henne att förstå att det här beteendet inte är okej. Men jag kan inte...

Comment

Det är en illusion att du bryr dig om henne. Det är ditt dåliga samvete, dina skuldkänslor, din förmåga att se ner på dig själv som gör att du bryr dig. Om du hade mått bra nu, haft distans, sett det hela utifrån; så hade du bara tyckt att världen är hemsk när det finns så pass sjuka människor.

Du kanske förstår hur sjuk hon är, vad som betyder något för henne, om du betänker att du ringde hennes mamma, i hopp om att det skulle visa att du bryr dig inför någon som står henne nära, och som ett sätt att mänskligt få ur dig lite av allt inre kaos.

Och vad händer?

Jo din expartner blir så upprörd över att du därmed "infiltrerar" och riskerar avslöja hennes ljugande inför omgivningen att hon går till häftig attack och anklagar dig för att förstöra hennes liv.

Allt för att tysta dig, samtidigt som hon därmed avslöjar att DU inte ska inbilla dig att du kan stoppa hennes spel med andras känslor.

Därmed vet du, att för henne, är du INGENTING.

Comment

Vill lägga till, så det inte är oklart: Hon ringde dig, har kontakt med dig, för att du i din förvirring, "bryr dig", och därmed ger henne precis det hon vill ha: REAKTIONER.

That's it.

Du som person, som individ, det som är du - det betyder ingenting för henne.

Förlåt att jag är hård, men så fort du förstår det här, så kommer dina inbillade känslor för henne att försvinna. Och då kommer du förstås må dåligt av det som hänt, men slippa misshandlas. Det är nummer 1 just nu.

Comment

Jag skrev ett mail till hennes mamma, ringde inte! Fick svar igår "Ja, jag har fått din information." Jag vet inte om hon blev arg på mig för att jag öppnade upp och sa som det ligger till..

Jag vet att jag inte är något för henne, jag är som luft som hon en gång har kunnat andas. Hon verkar inte lida eller tycka vår separation är speciellt jobbig heller! Då jag har fått reda på att hon har försökt hitta någon annan att ersätta mig med nu. En ny kille!

Dessutom har jag varit i kontakt med en av hennes vänner för att få en klarhet i vad som hade hänt natten då hon ringde mig..

Vännen sa det ena och det andra till mig.. "Ta allt hon säger med en nypa salt", "det har pågått i flera år", "hon ska alltid tävla med mig känns det som", "Inte konstigt att hon bara har ytliga vänner kvar", "Killar ser henne som ett lätt ligg bara, alla vet om att hon ljuger och överdriver", "Hon ska tydligen ha ett beroende av att få bekräftelse att folk vill ligga med henne, sexberoende" vännen hade tydligen sagt att hon hade varit med mitt ex ex och då hade det blivit tjafs tydligen från mitt ex, hennes vän skrev "hon ska spela krossad över detta med hennes ex, jag frågade henne bara: var du inte sambo och förlovad typ nyss? Bry dig om den killen istället"..

Mitt ex och den här tjejen är inte vänner idag, hon skrev att hon hade fått nog med lögnerna från mitt ex.

Men jag har lagt ner allting nu, jag har informerat föräldrarna, försökt prata med mitt ex, försökt att finnas där, men det är bara skit jag får tillbaka! Nu kan jag inte göra något mer, jag vill inte göra något mer... Hon är en idiot mot mig som inte ser att jag bryr mig om henne bara, jag förtjänar någon bättre!

Comment

Ja du förtjänar bättre. Om du är rädd trilla dit igen så skriv en lapp där du skriver upp huvudpunkter varför du inte vill vara i en relation med henne. Och om du börjar vackla, så kan ta fram och läs. Fast självlögnare som vi människor är så tar vi väl inte fram lappen om det skulle ske....

Comment

Jag hade faktiskt en lapp första gången det tog slut, 8 veckor senare ringer hon och vi ses och allting tar fart återigen. Men jag känner mig verkligen stark nu, jag kan avvisa henne, låta bli att svara ifall hon skulle ringa!

Jag har bestämt mig verkligen att hon inte är bra för mig innan hon har tagit tag i sina problem själv. Dessutom har jag slutat röka också!

Comment

Way to go Kermetthefrog^^ Dock får du tänka på: hur ska du veta om hon verkligen tagit itu med sina problem? då hon uppvisat mytomani så vad säger att hon inte skulle ljuga om det också?

Det bästa är nog att du släpper henne helt, mytomaner blir oftast inte bra.

Comment

Det kommer jag aldrig att veta riktigt.. Men nu har vi inte haft någon kontakt på några veckor. Dock var det någon som ringde och la på luren så fort jag svarade, fick känslan att det kunde varit mitt ex men samtidigt någon annan, något som inte bruka hända i normalt fall..

Jag har släppt henne helt faktiskt, jag har ingenting med henne kvar. Banden är klippta så att säga.. Senaste veckan har jag inte tänkt på detta alls faktiskt, bara någon enstaka tanke som har flugit förbi snabbt. Jag har insett att hon inte kan ge mig någonting som är bra, som stärker mig eller oss.. Det är hon som faktiskt har problem och som skapade våra problem om man ska vara riktigt ärlig, ingenting man kan göra åt förutom att hoppas att hon kanske har lärt sig något eller att föräldrarna inte ha puttat allt under mattan..

Comment

Working...
                  X