Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beteendestörning & lögner hjos min partner MÅSTE FÅ HJÄLP ELLER RÅD!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beteendestörning & lögner hjos min partner MÅSTE FÅ HJÄLP ELLER RÅD!

Jag träffade en tjej via skolan, hon skulle börja studera och jag hade redan gått ett år. Det var sommar och allting var jätte bra. Vi började ses och dejta allt mer. Efter 2 - 3 veckors tid redan började hon fråga vilka jag SMS:de med, vilka dem var och hur jag kände dessa personer, men hon verkade lägga en större tyngd på ifall det var en tjej jag sms:de med. Då kunde hon blir jätte svartsjuk och det kunde gå så långt att jag inte fick ha min mobil i närheten eller att hon kunde ta den och sms:a från min mobil till dessa personer att dra åt helvt.., att jag var hennes och att dem skulle låta mig vara ifred.

Efter 4 - 5 veckor så frågade hon ifall jag ville flytta in hos henne, då jag var jätte mycket där och sov och umgicks. Vilket jag gjorde också, men allt fler problem skulle börja nu.

Jag kollade på fotboll t ex.. Så kunde hon säga "Jag har suttit barnvakt åt Zlatans barn när jag var 13-14 år" "Min pappa har suttit i styrelsen för Malmö FF", dagen efter kollar jag dock upp när Zlatan fick sitt första barn, jämfört med när min flickvän är född så vet jag att det är var en ren lögn. Jag kollar även om Malmö FF's styrelse, men jag hittade aldrig någon information på nätet om att hennes pappa skulle varit med där.

En gång hittade jag en hel kaffeburk fylld med weed, vilket hon lovade att göra sig av med för att jag inte ville bli inblandad i något sånt, 3 veckor senare hittar jag den igen gömd i lägenheten. När jag "ertappar" henne så säger hon att hon har detta bara för hennes kompis inte vill ha det hemma hos honom, det är hans. Det blir naturligtvis bråk och jag är jätte besviken på henne.

Hon har berättat om att hon har blivit våldtagen när hon gick i 9:an eller första ring på gymnasiet (kommer inte ihåg) men att hennes föräldrar inte vet någonting alls om detta. Att hon har varit på förhör i Thailand för att 2 turister dog av en överdos av knark som hade serverats på stället hon jobbade...

Att hennes ex i thailand har misshandlat henne, slagit sönder alla hennes saker som hon hade där, varit otrogen flera gånger genom dessa 3 år dem hade varit tillsammans, men varje gång så gick hon tillbaka till honom, + att hennes vän har legat med honom men även detta så gick hon tillbaka... Gör man verkligen det om man har varit så utsatt? Hon åkte tillbaka till thailand för att häls apå vänner för några månader sen och hade då träffat honom och haft kontakt medan hon var i landet. Dessutom så skulle det här ha tagit slut 3 - 4 veckor innan hon träffade mig. Det känns som hon inte kan vara ensam utan fort ersätter sitt förra förhållande med en ny kille, jag kollade upp den här killen och det visade sig att min flickvän ville ha allt med mig som dem hade haft, hund, förlovning, dem hade bott ihop etc...

Att hennes killekompis som också är hennes ex bara är en vän, av en ren slump så såg jag att dem hade skrivit när vi låg i sängen och hon höll på med mobilen. Men när jag bad att få se vad dem hade skrivit om så vägrade hon att visa det, hon ville hellre att jag skulle åka hem än att behöva visa mig/göra slut. Det slutar med i alla fall att hon springer in på toaletten och göra något med mobilen, när hon kommer tillbaka så får jag jätte gärna se och det är 2 sms kvar bara.. Plus att hon erkänner att hon har träffat honom och skjutsat hem honom efter hon har slutat jobb på natten...

Sen blockerade hon honom på facebook, gör man så mot en vän om dem verkligen bara är vänner menar jag? Vad har hon att dölja då egentligen... Varför blocker honom? För att han inte ska skriva något olämpligt? vet inte vad jag ska tro.

Jag lämnade min tjej för några dagar sen, då hon återigen gjort om våra planer för framtiden. Vi skulle satsa på en ny lägenhet från början. Helt plötsligt vill hon kanske studer aoch till och med börja jobba i utlandet. Jag kunde inte längre och lämnade henne "Aja, vill du det så".. Sen dess har jag inte hört ett ord mer. 1 år var vi tillsammans.

Lita på din intuition. Hon är allvarligt sjuk tyvärr. Starkt av dig att lämna henne. Fortsätt så.

Comment

Du har redan förlorat ett år på någon som har allvarliga problem med sig själv. Det att hon SMSade dina vänner från din mobil är helt sjukt. Och lögnerna visar att hon har problem som är för stora att hantera för dig i en relation.

Jag vet att du älskar henne och svårt släppa taget. Men kärlek är inte allt i en relation. Det krävs mer. Du vet nog att relationen inte har någon framtid, att du skulle gå under. Och för var dag du stannar så kommer du förändras. Krympa ditt liv för att anpassa dig till henne. Och som du nu ser så börjar du få liknande misstankar som hon haft om dig. Du dras in i hennes sjuka tankevärld. Relationen är destruktiv för dig.

Jag är ingen expert, bara vad jag tror är bäst för dig.

Comment

hennes beteendet siktar mest på mytomani samt störning.

Comment

Hej Kermitthefrog!

Jag håller med ovanstående. Hon är sannolikt mytoman, och har drösvis med saker hon borde ta tag i i sitt inre, och i sitt liv. Ju längre du stannar i hennes närhet, desto sämre kommer du att må.

Gör slut!

Var rädd om dig!

Vänliga hälsningar,

Stratocaster

Comment

Jag personligen är precis klar med min utbildning och jag var jätte intresserad och kunde sitta flera timmar om dagen på min fritid att utveckla mig själv och lära mig nya saker inom det jag har utbildat mig till.

I dags läget har jag ingen lust, energi eller ork att göra detta. All min tankekraft går åt till detta. Det har aldrig gått en hel månad utan att det har dykt upp någonting mellan oss.

Jag har några saker som tillhör henne, bland annat en longboard som har ett värde i sig. Min tanke är att hon spelar lite på detta, att hon vet att hon kommer att få träffa mig igen, att hon kommer att kanske få en stund att prata när hon ska hämta dessa saker.

Jag vet inte ens hur jag ska gå till väga med detta, om hon får hämta upp sakerna utan att jag är där, alltså ställa ut dem.. Eller träffa henne och ge dem till henne och se vad som händer?

Det har varit slut en gång innan detta, jag flyttade hem och hon gjorde slut med mig. Efter 3 - 4 veckor ringer hon mig på natten men säger ingenting och därefter säger hon att hon hade ringt fel, hon var i Thailand dessutom när detta skedde.. Jag hade börjat träffa en annan tjej som hon fick reda på, helt plötsligt vill hon ha tillbaka mig, 2 dagar senare har hon kört upp hit för att vara med mig igen. När det tog slut första gången så försökte jag få henne tillbaka, men då hotade hon att anmäla mig till polisen om jag skulle ta någon kontakt med henne igen...

Jag vet inte alls vad jag ska göra längre, ska jag bara klippa alla band mellan oss på en gång eller ska jag göra det successivt? Ska jag träffa henne och ge hennes saker personligen tillbaka eller ska jag bara lägga ut dem utanför mina föräldrars hus när hon väl ha tagit kontakt och sagt att hon ska komma o hämta sakerna?

Comment

Plåga henne så mycket som möjligt genom att så snabbt som möjligt lämna tillbaka sakerna på ett sätt så att hon inte kan träffa dig, gärna smutsiga eller trasiga. Men gör det smart så att du inte begår något "brott". Självklart ska du klippa alla band. Undvik att träffa henne, undvik diskussioner och känslor. Bara korrekthet i all tvingad kontakt. Försöker hon tvinga dig på något sätt, hota med polis.

Comment

Jag har tänkt att skicka alla småsaker med posten till henne, longboarden får hon helt enkelt komma upp och hämta själv om det är något hon vill ha, ställer bara ut den utanför mig så möjligheten till att träffas inte finns.

Comment

Jag vet inte alls vad jag ska göra längre, ska jag bara klippa alla band mellan oss på en gång eller ska jag göra det successivt? Ska jag träffa henne och ge hennes saker personligen tillbaka eller ska jag bara lägga ut dem utanför mina föräldrars hus när hon väl ha tagit kontakt och sagt att hon ska komma o hämta sakerna?

Hur du hanterar det beror egentligen mycket på hur stark du känner dig. Om du är stark så är inget problem med att träffas och småprata, och om bråkig så bara gå.

Men du har ju gått tillbaka till henne innan så det är nog bäst att inte träffas. Och om inte så att du veknar och går tillbaka så är i alla fall risken stor att hon sårar dig ännu mera. Jag tycker inte du ska "bråka" med henne, det är inget du mår bra av. Utan bara vara korrekt och praktisk. Låter bra att skicka småsakerna i ett paket. Du bor inte nära hennes föräldrar så kan lämna av longboarden där?

Comment

Jo, jag tror du ska klippa banden helt. Se det som "avgiftning". Du kan inte ha "lite" kontakt. Du kan inte bry dig om henne "ibland". Det går inte. Som en alkoholist så kommer du dras in i skiten igen. Du måste försöka lämna henne bakom dig.

Är vad jag tror.

Comment

Jo, det får bli att skicka allting.. Kostade inte många kronor tydligen, det är ett avstånd på 2,5 timme mellan oss med bil. Skicka och gå vidare helt enkelt!

Comment

Hej igen,

Mitt ex ringde mig inatt vid klockan 2:30 och stor grät i telefon.. Hon sa att hon hade ont i hela kroppen och inte orkade längre, att hon skulle försvinna för alla för att det skulle bli bäst så! Jag försökte trösta henne och få henne att lugna ner sig.

Vad ska jag göra? Det har gått så långt att hon hotar med att ta livet av sig.

Vi slutade prata strax innan klockan 8:00 i morse och jag fick några timmars sömn sen.

När jag vaknade så hörde jag av mig via sms och frågade hur hon mådde? Jag fick intrycket av svaren tillbaka att hon inte förstår allvaret i detta, som ingenting hade hänt nästan. Jag förklarade att hon är tvungen att släppa mig och försöka gå vidare.

Comment

Jag vet låter grymt, men jag tycker du ska låta bli svara i telefonen när du ser att det är hon som ringer. Oavsett om dag eller natt.

Om du inte kan låta bli svara så tycker jag du ska höra av dig till hennes anhöriga och berätta hon ringer och hotar ta livet av sig. Så får de hantera det om de vill. Du är inte i relation med henne så de är de som behöver veta och agera. Bolla över det helt enkelt då du klivit av.

Men lätt är det inte, då ändå finns en liten mikroskopisk chans att det hon säger är allvar. Och så klart om hon verkligen tog livet av sig efter att du inte svarat så kommer du ätas upp av skuldkänslor. Men du kan inte vara "fast" med en människa så. Jag tycker du ska ta bort henne från alla sociala medier du har, sluta svara på SMS, sluta svara på mail, och sluta svara i telefonen. Om du vill kan du skicka ett sista SMS där du berättar att "Jag mår dåligt av vår kontakt och måste tänka på mig själv och mitt mående, jag kommer från nu att ta bort SMS och mail olästa, önskar dig all lycka i livet". Så att hon vet att hon inte kan förvänta sig du läst och därför inte väntar på reaktion.

Men som sagt.... lätt är det inte....

Comment

Jag kontaktade hennes mamma och försökte berätta allting som har hänt. Jag har även förklarat för mitt ex nu att hon måste försöka släppa mig och gå vidare, sluta ta kontakt med mig, att jag inte vill längre.

Jag har inte kunnat sova på hela natten på grund av detta, detta är helt sjukt! Känns som det bara blir värre och värre också.

Comment

Kanske inte stämmer på dig, men fundera på tanken att du kanske har svårt att kapa för att du då vet du måste möta dig själv. Så länge du är i "denna skiten" så går hjärnan runt och runt, ältar och lider. Att möta sig själv är mycket otäckare. Men i slutänden så klart det som för dig framåt.

Men som sagt, kanske inte alls är så i ditt fall. Bara en tanke.

Comment

Working...
                              X