Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anhörig till PTSD

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Anhörig till PTSD

Hej.

Jag lever ihop med min sambo som lider av Ptsd. Jag känner mig väldigt ensam emellanåt och skulle behöva någon att prata med som sitter i samma sits som mig.

Jag har letat efter olika anhöriggrupper för just anhöriga som lever med någon som har diagnosen ptsd men kan inte hitta någon.

Finns det någon/några som också lever med sin partner som har ptsd och känner ett stort behov att att träffas för att prata och utbyta tankar, funderingar och känslor så är jag villig att försöka styra upp en grupp så att vi kan träffas.

Man kanske även kan ge varandra tips och råd.

Lämna gärna mailadress så hör jag av mig.

Ta hand om er.

Mvh Hanna

Har själv PTSD så jag är inte den du söker. Ville bara tipsa om en sida på nätet: www.PTSDforum.org

Bra sida för både de med PTSD och anhöriga. Den är dock på engelska.

Comment

Tack för tipset.

Comment

Hej Hanna

Jag lever i en relation där min sambo lider av PTSD. Känner precis som du att det är ensamt ibland och vet inte vart man kan bända sig för att ventilera. För mig är det svårt att ventilera hos någon av våra vänner pga integriteten.

Nu var det ju ett tag sen du skrev detta inlägg och jag hoppas att du hittat någon att utbyta tankar och funderingar med.

/Dan

Comment

Det finns också ett svenskt forum "We did it" //wedidit.se/index.php där man som anhörig kan får träffa andra anhöriga. Håller tummarna för att du hittar det du söker där!

Comment

Hej Do!

Du får gärna PM:a mig då jag är i samma situation som du och gärna pratar med någon med liknande erfarenheter. Jag har "ventilerat" en del i min egen tråd på relationsforumet på temat.

weditit-forumet är säkert bra för personer med PTSD/DID, dock är det inte så många anhöriga där och kan vara svårt att uttrycka sig fritt där som anhörig. Personligen har jag haft mycket större behållning av detta forum då PTSD-problematiken inte blir lika personlig här.

Antar att Hanna dragit vidare då det är ett år sen hon postade inlägget :P

Comment

Working...
            X