Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuvad Far

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kuvad Far

Under hela sitt äktenskap ca 20 år , har min far dagligen fått skäll för vad han än gör . Han gör ALLT för sin familj. Han jobbar ibland 7 dagar i veckan för att få ihop ekonomin till familjen , har aldrig semester, han gör allt för oss.

Ändå får han skäll varenda eviga dag! Det räcker med att han inte tagit undan ett glas så blir det världens disskussion om 100 miljoner andra saker . Min mor är konstant sur. "Han är egoistisk för att han är en man. Som kvinna har man rätt att vara arg på män ."

hon gnäller på hans intressen, hur han ser ut , gnäller på hans kompisar ( som han för övrigt inte träffar längre eller ens har kvar?) , hon gnäller konstant på hur otroligt egoistisk och elak han är,VILKET HAN INTE ÄR!

Han tar aldrig ut någon semester för att han ska hjälpa henne med hennes intressen. Han jobbar på ett ställe där han får mkt skäll och där folk utnyttjar honom.

Han är världens godhjärtaste man . Jag ser hur otroligt blek och sliten han är. jag tror han börjar bränna ut sig. Han har mycket smärtor i kroppen och är trött.

Nej, han kanske inte städar hemma eller lagar mat MEN han gör ju f*n allt annat! Min mamma jobbar inte ens heltid .. min far jobbar mer än heltid. Hon har massa intressen som kostar pengar , han har inga.. skaffar han något så får han skäll för att det kostar pengar. Det är han som ofta betalar hennes intressen. Jobbar han för mycket blir hon arg, jobbar han mindre blir hon ännu argare för då har de sämre ekonomi.

Står inte ut längre. Har testat att prata med min mor men det blir bara värre . Hon är långsint och kör med sina psykologiska knep/spelar på samvetet osv för att få som hon vill. Hon har bestämt sig för att män är onda individer och att det är mycket värre om en man är taskig mot en kvinna än tvärtom. Men jag kan säga att det är PRECIS samma sak! Män har oxå känslor!

Kan detta vara borderline??

Vad har ni för tips till mig som står och tittar på????

Hej!

Du kan inte få din mor att bli snällare, men du kan göra saker tillsammans med din far och berätta hur du upplever saker så att han får känna att det finns någon som stöttar honom, för alla måste känna att det finns någon som uppskattar det man gör.

Sedan är det faktiskt din far som måste sätta ner foten och säga "Det är inte ok att behandla mig så här." Men det är inte säkert att han vågar, men det är bara han som kan kräva att få en korrekt behandling både hemma och på arbetet. Att skriva brev till varandra där man berättar både om det som är bra och det som är dåligt kan vara ett sätt där båda får tala till punkt.

Jag önskar er lycka till.

Din vän Gro.

Comment

Working...
    X