Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hamnat snett - blandmissbruk

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hamnat snett - blandmissbruk

Under i princip hela mitt liv har jag levt med psykiskt ohälsa (har ångestsjukdom och ska utredas för adhd) och för 2 år sedan kom jag ur en 2 år långt förhållande där jag både blev misshandlad psykiskt och fysiskt. Efter det förhållandet var jag verkligen körd i botten. Jag kände mig mycket ensam och mådde dåligt efter jag lämnat honom och fann ett umgänge som egentligen inte alls var bra för mig. Jag började röka hasch ca. två månader efter jag lämnat mitt ex och började gå mer och mer in i ett beroende. Till slut hade det gått så långt att hela min ekonomi var körd i botten och jag hade skapat en egen bubbla där jag stängde in mig. Förhållandet till min familj och vänner blev bara sämre och sämre då det enda jag gjorde och tänkte på var att röka och festa. Jag fick under den här tiden också en osund relation till män eftersom jag kände mig så ensam och hade ett stort behov av närhet. Mina vänner jag umgick med var falska rent utav, dom snodde från mig, pratade fult om mig och till mig och jag bara lät det pågå. Vid den här tiden var jag inne i beroendet och rökte flera gånger om dagen. Min hjärna klarade dock inte av cannabis och jag började få svårt med minnet, svårt att tänka klart och kunde knappt prata med andra människor. Då hittade jag tramadol, jag blev fast direkt då det kändes som det gav mig supekrafter, min ångest försvann och jag gick lättare och lättare att prata med andra människor. Jag fick också mycket energi och började må så mycket bättre så tillslut la jag faktiskt av med rökat och träffade då även min nuvarande kille som också är beroende av cannabis.

Nu har jag tagit tramadol i ett år och jag får inte längre den effekten som jag för ett år sedan blev förälskad i, i det som fyllde mina tomma hål. Min hjärna är nu van vid ämnet och den tar inte längre bort min ångest, därför började jag för 3 månader sen röka igen. Jag har nu rökt flera gånger om dagen i tre månader och känner att jag tappar mig själv mer och mer. Jag har jätte mycket ångest och får ofta panikångestattacker. Jag har börjat få jätte dåligt minne igen och kommer aldrig ihåg saker, kan inte koncentrera mig och har mycket humörsvängningar.

Pga. mitt missbruk har jag också blivit av med mitt körkort och isolerat mig från mina vänner.

Jag vill sluta röka hasch eftersom jag känner att det drar mig mer och mer in en djup deperossion, isolerar mig från vänner och familj och helt enkelt förstör min hjärna men det känns som jag tappat hoppet och motivationen, jag ser inte längre någon mening med livet. Samtidigt så hjälper den mig när jag mår dåligt och det är så skönt att bara få slappna av och inte må dåligt.

Snälla snälla hjälp mig, jag är så rädd att isolera mig totalt från min familj som jag gjorde förra gången jag var fast i cannabismissbruk, har alltid haft en nära relation med min familj och brukade ringa varje dag. Nu pratar vi kanske 2 gånger /veckan.

Vissa familjemedlemmar och vänner blir det inte av att jag pratar med alls trots att de ringer och skriver. Jag skäms så mycket över det här då min familj är mitt allt och jag älskar dom så otroligt mycket.

Jag vill så gärna sluta men samtidigt är det så svårt då jag inte orkar hantera ångesten och eftersom jag inte har någonting att göra på dagarna (inga vänner eller familj här) så blir det att jag fortsätter mitt missbruk då jag utan drogerna skulle gå under av att bara sitta ensam hemma.. jag är helt enkelt fast i en ond cirkel och jag orkar verkligen inte mer..

Tramdol och röka har även totalt förstört min kropp, min aptit är borta och många dagar äter jag inte alls eller bara nått litet. Innan mitt missbruk vägde jag 80 kg och efter 7 månader hade jag rasat ner till 50. Nu väger jag 46 kg och har absolut ingen aptit kvar. Att jag inte äter leder till att jag ständigt fryser och är trött. Har provat mycket för att få tillbaka aptiten men inget hjäper så snälla ge mig gärna tips på hur jag går upp till en sundare vikt också.
Working...
X