Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alkoholist mamma (min bra och dåliga barndom)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alkoholist mamma (min bra och dåliga barndom)

Jag tänker varenda dag på min barndom önskar bara jag kunde komma över det men det verkar svårt.
    Grejen är att min barndom var inte hemsk, jag har en bra mamma, men det ligger typ i människans natur att lägga det dåliga på minnet, kanske speciellt från ett barns perspektiv?

Mamma drack tillsammans med hennes man dem var nästan alltid stupfulla under helgerna, ett speciellt minne är att dem alltid försvann på kvällarna/nätterna och man visste aldrig när dem kom tillbaks, mamma hukandes över toaletten spyende, mamma halvkrypandes till sovrummet. Mamma skrikande gråtande. Folk som kom över och drack tillsammans med dem Som små fester med barn inblandade.

Alla högtider var uppenbarligen ångestladdade för där kom alltid alkoholen, varenda utlandssemester fylla. Ölburkar överallt, bara lukten och synen av ölburkar ger mig fortfarande rysningar idag. Det slutade väldigt dramatiskt med att dem vid ett bråk slog hemmet i spillror och efter det gick dem i behandling. Har någon annan av er haft en barndom med alkohlism inblandat? varför påverkar det så mycket?

Tror jag är påverkad av allt detta på ett psykologiskt plan, speciellt i rädslan för att bli lämnad jag ser också hur lik jag är mamma i hur hon bråkade med sin man.
Working...
X