Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blir så konstig.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Blir så konstig.

Släng tråd.
    Last edited by Pluxus; 2016-01-15, 20:01.

Om du får ångest och känner skam över hur du har behandlat andra människor kan du alltid prata med dessa personer och förklara dig själv om vad det var som hände där och om det är ok mellan er. Typ att be om ursäkt och försöka ställa allting i ordning igen.
    What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Rent allmänt kan man väl säga att man oftast tenderar att ge ett betydligt mindre minnesvärt intryck på andra än man kan få för sig i sitt eget huvud. På både gott och ont förstås. Det bästa du kan göra framöver är att helt avstå från att röka på. För ditt bästa jag var du med all sannolikhet inte, inte någon av gångerna. En gång är ingen gång (även om det är en sanning med modifikation när det gäller att röka på och få "psykoser" av det), men två gånger är definitivt två gånger för mycket. För att inte tala om vad tre gånger är...

Comment

Edit
        Last edited by Pluxus; 2016-01-15, 20:03.

Comment

Hej

När du skriver "röker", menar du då vanliga cigaretter eller något annat? Har du någon diagnos som kan leda till dessa upplevelser?

Comment

Cannabis. Nope inga diagnoser vad jag vet. Men har funderat på alla diagnoser man kan tänka sig. Tror depression är mest logiskt.

Comment

Göra dumma saker, det kan man verkligen göra även om man är spik nykter. Vad är det du skäms för? Att du gjorde valet att röka eller vad som hände medan du var påverkad? Jag har aldrig varit berusad eller påverkad, så jag vet inte vad fylleångest är.

Det du beskriver att först hitta en mening med livet när du är hög, och att den sen försvinner. Usch, vad jobbigt. Har du sökt för depression eller kollat upp dig? Det finns tester på nätet, som jag inte minns namnet på dock. Det du skrev 13.47, ger intryck av att du inte har så många känslor. Och då blir livet ganska tomt.

Comment

Alltså, man kan inte hålla på och knarka eller supa om man mår dåligt av att tappa kontrollen. Gjort är gjort det får man leva med. Trösta dig med att ingen annan tar dig på så stort allvar som du själv. Folk har nog med sitt. Att du mår dåligt över händelserna är en klar signal att ge f-n i att röka på. Din inre kompassnål pekar bort från detta. Ta fasta på det och gå vidare.

Comment

Strunt samma.
                  Last edited by Pluxus; 2016-01-15, 19:34.

Comment

Borde inte skrivit den här tråden. Men eftersom jag röker så sällan så är det nog ganska enkelt att sluta helt. Frågan är hur det blir med alkohol.
                    Last edited by Pluxus; 2016-01-15, 19:36.

Comment

Originally posted by Pluxus View Post
                      Borde inte skrivit den här tråden. Men eftersom jag röker så sällan så är det nog ganska enkelt att sluta helt. Frågan är hur det blir med alkohol.
                      Sluta då omgående med cannabis, du kan mycket väl tillhöra dom som har fallenhet för att råka ut för (och fastna för längre tid) i en haschpsykos och inte bara ett kortare förvirringstillstånd.

Vad är ditt problem med att dricka alkohol, förutom att kombinationen med hasch låter extremt riskfylld för dig? Är det mängden, klarar du inte att avstå från att dricka dig så berusad att du tappar all självkontroll även då?
                      Last edited by RoughTimes; 2016-01-16, 11:15.

Comment

Working...
                      X