Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drogmissbrukande 18åring

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Drogmissbrukande 18åring

Hej

Jag har ångest över att jag för länge sen testade röka cannabis (gräs).

Jag kan inte gå en vecka utan och röka, de gör mig så lugn och underbar.

Men gräs för mig klassar jag inte som en drog, jag älskar det. Hur ska jag lyckas sluta med något som jag älskar?

Nu till de tyngre, jag gillar samtidigt kokain(kola), jag kan inte festa utan kokain, jag somnar när jag druckit några öl, min skalle lägger av utan de. Hur ska jag klara mig ur de?

Skicka pm, jag är själv inte involverad i droger så jag vet inte om jag kan hjälpa till men jag kan lyssna och försöka. /Sara

Comment

Jag är likadan! Jag har själv missbrukat mycket cannabis och har jättesvårt att sluta. När jag inte har cannabis måste jag ersätta det med alkohol. Jag är också ung och jag skäms över mitt beteende och har inte berättat det för någon i min närhet. Du måste veta att du inte är ensam, utan en missbrukare kan vara din bästa kompis, din kusin eller din morbror utan att du misstänker något. Missbruk är så mycket vanligare än man tror men att man är ung tror jag gör att man skäms så mycket över det. Kan det stämma?

Kram!

Comment

Du kallar dig själv missbrukare och säger att du har ångest för att du började röka på samtidigt som du säger att du inte ser det som en drog och älskar känslan. Får inte det att riktigt gå ihop. Fundera över vad du egentligen känner och tycker och börja därifrån med att försöka lösa dina problem

Comment

Working...
        X