Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jag dricker T-Röd....Hjälp?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jag dricker T-Röd....Hjälp?

Hej. Nu är jag riktigt illa ute, så som jag själv ser det. Har lite problem med alkoholen, och i kväll drack jag rödsprit, också kallad T-Röd. Drack det pga att whiskyflaskan som jag köpte på systemet idag tog slut...Handlade inte om stora mängder rödsprit. Kansje 1 dl eller något mer. Jag ville ha mera alkohol efter att min whisky tog slut och bolaget hade stängt. Har funderat på rödsprit ett tag och i kväll hände det...Finns ju som känt kräkmedel i rödsprit och jag knäade för toaletten för en dryg halvtimme sedan. Är inte speciellt berusad just nu, men tanken på att jag drack rödsprit för att whiskyn tog slut oroar mig! Jag drack i "skym undan" men 2 av mina vänner såg det...Dom skrattade gott...Fan, som jag skäms! Jag är ju en myndig person men jag skäms för att dricka denna vätska! Hoppas att det inte börjar gå rykten pga att dom såg mig dricka rödsprit..

*

Vad kan eller borde jag göra? Vill absolut INTE söka proffessionell hjälp!

Hej!

Förstör att du vill lösa ditt problem själv och en del människor klarar att sluta på egen hand, men då du har börjat dricka röd sprit för att bli full har du inga chanser att sluta på egen hand det har gått alldeles för långt. Du måste söka proffesionell hjälp omedelbart. Sen ska du göra dig av med dina sk vänner som tycker det är kul att du spyr efter du druckit röd sprit det är inga vänner, en riktig vän hade aldrig sett det roliga i den situationen utan hjälpt dig.

Du har inte LITE problem med alkoholen utan stora problem du har passerat en gräns som ytterst få passerar, för din egen skull måste du söka hjälp. Har själv haft problem med alkoholen så jag vet hur jobbigt och skämmit det är men det går att sluta dricka men oftast behöver man hjälp speciellt när det gått så långt som i ditt fall.

Lycka till och va rädd om dig Tsprit är absolut inget man ska dricka det är sjukt farligt

Här hittar du en bra artikel http://www.terapisnack.com/blog/2009/10/27/gor-dig-av-med-krabborna-omkring-dig/

Fenix the bird

Comment

Tack för svaret, Fågel Fenix! Men egenteligen vet jag inte om jag har STORA problem inte. Jag klarar mig en vecka eller mer utan alkohol, fast det är inte speciellt roligt. En gång gick jag utan i 2 veckor pga att jag skulle ta ett blodprov. Var långa 2 veckor det! Har dock aldrig haft några abistinenssymptom. Men jag har ett sug alkohol hela tiden när jag inte dricker det.

Comment

Måste bara tillägga att jag när jag var som mest i missbruket drack T-röd utblandat med vatten och juice i tre månader, varje dag! Så 1 dl är en droppe i havet i jämförelse.

Comment

Jo såklart har man ju provat på den mytomspunna t-dojjan.. Det är som man kanske kan förstå inte det godaste man kan förtära!

Om du fortfarande 6 år senare är kvar i detta beteende så behöver du uppsöka hjälp och det omgående!

Om någon som läser detta funderar på att dricka tröd - gör det för guds skull inte!

Om du nödvändigtvis ska prova, drick dig inte berusad på skiten, ditt svett kommer att lukta kadaver åtminstone under dagen efter. Det räcker att doppa ett finger och slicka på för att du ska förstå att det inte är något som är gjort för att drickas!

Comment

Working...
          X