Announcement

Collapse
No announcement yet.

Utredning!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tack

Comment

Ger upp allt hopp om hjälp nu. Fick träffa en ny läkare på psyk som endast tog notis om min ADHD å började prata mediciner. Nej tack sa jag men jag behöver hjälp med min PTSD samt dystemi mm. Såg att ditt övertryck var högt så jag vill ta ett blodtryck.. Ok. Ditt övertryck är lite högt sa han. 160 genom ngt men puls lugn och fin. Detta sker efter att jag suttit skitledsen och ångestfylld i över 40 minuter. Inte konstigt att trycket ökar. Min PTSD vågade han inte ge mig hjälp för på grund av mitt blodtryck. Det är farligt att bli gammal sa han och du är ju 58 år.... Jag talade om att jag har mina nojor för allt som har med puls och hjärta att göra och att jag kände att en panikattack kom, men då sa han.. Vi ses om en månad å är det ngt får du ringa hit!!!!!! Jag fick gå utan den minsta fråga om hur det gick för mig med attacken. Frågor om jag städar hemma osv gick bra men inte att ge mig ens en samtalskontakt. Kommer inte gå tillbaka till denna läkare för jag mådde och mår mkt sämre nu efter än jag gjorde innan jag gick dit. Talade med vc också då jag en vecka innan varit där för tryckmätning och det var perfekt och då sa sköterskan att jag ska komma på Torsdag för nytt test men att det faktiskt finns ngt som heter vita rockens syndrom eller liknande så jag skulle inte var orolig, men det är jag för läkaren på psyk satte mig nu i denna extremt ångestladdade sits.

Comment

Hej!

Hoppas du kan låta bli att ge upp. Vad var det för stolpskott till läkare? Jag har svårt att förstå att du skulle kunna vara för gammal för att få behandling mot trauman. Jag var närapå 53 när jag började med EMDR. Terapeuten som behandlade mig, sa ingenting om blodtryck eller något. Hon testade bara om det kunde funka och fann att det nog skulle göra det. Om du skulle få behandling med EMDR, har jag svårt att se att det skulle kunna driva blodtrycket uppåt. Snarare tvärtom. Jag har väl aldrig sovit så gott som när jag behandlades med det.

2012 bubblade allt det jag förträngt upp till ytan. Jag grät minst en timme varje kväll, för att kunna hantera ångesten och fungera nästa dag. Efter två behandlingar behövde jag inte göra det längre. Visst gråter jag fortfarande ibland, men inte som jag gjorde då. Det händer fortfarande att minnen kommer upp till ytan och då är jag lite frånvarande. Men när jag har gråtit en stund går det över. EMDR har förändrat mitt liv. Jag är väldigt annorlunda mot hur jag var när jag började. Så kämpa vidare! EMDR är det som jag känner till, men det kan finnas andra behandlingsformer kanske. Om det är till någon hjälp för dig, får du gärna skicka pm.

Comment

Hej! Hur gör man för att skicka pm?

Comment

Hej!

Du kanske redan har kommit på det. Uppe till höger, klicka på "messages". Sen på vänsterkanten finns "Compose new" och inboxen.

Jag har fortfarande inte lärt mig hur man skapar en tråd...

Comment

Hej! Nej, allt e på engelska , men nu vet jag.. Tack snälla för hjälpen

Comment

Fungerar inte. Fattar inte hur jag ska göra

Comment

Hej !

Ingen fara. Jag har skickat ett litet meddelande till dig. Om du loggar in, ska du se en röd siffra bredvid ordet messages. Klicka på messages och sen inboxen, så ska du se det.

Om du väljer "Compose new", ska du fylla i de tre rutorna till höger. Överst vem det ska till, sen rubrik (som ett vanligt mail) och i den stora rutan skriver du sen meddelandet. När du är klar, klicka på Post.

Comment

Nu när jag skulle skriva i din tråd, hände något som hänt ganska ofta. Det verkar som att det hänger sig och texten inte kommer med. Då brukar jag ge det några sekunder och sen kollar jag t ex dagens inlägg och sen går jag tillbaka igen. Då har alltid min text kommit med i alla fall.

Comment

Det finns en sak till som är lite konstig. Ibland syns inte den röda siffran när man loggar in. Jag brukar klicka på Dagens inlägg och när den sidan kommer upp, finns den röda siffran där.

Comment

Undrar om du sett mitt senaste pm.

Comment

Working...
                        X