Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har ni stött på någon med ADD som är manipulativ?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Har ni stött på någon med ADD som är manipulativ?

Min son är 15 år han har rätt så höga ambitioner på sig själv och ska studera vidare i naturvetenskapsprogrammet i gymnasiet. Han är mycket intelligent och har faktiskt inte som många andra med add/adhd inte varit deprimerad han har även en hög bild på sig själv. Vad jag har märkt så personer med denna diagnosen oftast för höga krav på sig själva som att de ska bli psykologer eller doktorer när de har F i matte. Men på senare tid har min son fått en verklighetsbild på samhället och han vill läsa vidare som kriminolog och jobba i labb vilket är ett realistiskt mål. Det finns dock en sak som jag har undrat över en lång tid nu, han kan ta sig ut ur svåra situationer på ett väldigt lungt sätt. När han gick i fyran så var han med kompisar utanför skolan och en av hans kompisar brände en brasa på ett gammalt hus som inte brann upp. Skolan fick reda på detta och de tre sattes in i ett förhör min son förnekade hans inblandning och sa att han isåfall skulle säga till kompisarna att sluta nästa gång. De två andra blev polisanmälde och sen var det inte mer med det. En annan situation var när han och en kompis lurade en kille att trycka på någon röd knapp på datorn vilket denna killen till slut gjorde och fick en elchock och började gråta plus att datorn gick sönder. Han blev inkallad igen och som han beskrev det flera år efter incidenten så tog han på sig sin "mask" och sa att han inte trodde att något skulle hända med datorn och att det var spännande han sade att ingen hade sagt till oss att man inte fick röra på den knappen och att de blev. Min fråga är då har ni mött på personer med ADD som är maniplulativa och jag vill gärna ha svar om min son har andra tecken på andra diagnoser än bara ADD tack i föhand.
    Last edited by Whatever72; 2015-10-30, 14:42. Reason: ADD, manipulativ

Ja..... men ändå delvis nej. För jag är personligen inte säker på att det där beteendet i huvudsak måste bero på just manipulation så mycket som en påtaglig självupptagenhet och en "förmåga" att allt som oftast prioritera och sätta sig själv och sina personliga intressen före allt annat.

Men skillnaden i resultat är ändå marginell, så kanske spelar det mindre roll vad det beror på, när resultatet ändå blir detsamma allt som oftast

Comment

Tack för att du skriver tillbaka. Dessa incidenterna hända längesen och nu är han lugn och tänker mycket på sin framtid vilket är bra!

Comment

Working...
      X