Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fått diagnos men ingen behandling

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fått diagnos men ingen behandling

Fick efter två utredningar till slut diagnosen ADD. Träffade strax innan en underbar tjej efter många år i ensamhet. Hon sa att hon förstod mig och vi började planera. Allt verkade för första gången i mitt liv peka uppåt då jag även lyckats få ett jobb där jag utvecklas och trivs.

Men allt jag fick ut av diagnosen var ett intyg från psykologen till min chef om vad jag kan tänkas klara. Jag blev lovad en tid "någon gång i höst" hos läkare för att jag ville diskutera medicinen jag haft.(Atarax, hjälper lite mot ångesten men kan inte jobba då jag behöver sova efter att ha tagit den.
    Men, jag får ingen som helst terapi eller behandling. De hänvisade mig bara till kurator (där jag redan gått sex år och konstaterat att vi inte kommer längre).

Nu håller förhållandet på att krascha (iofs inte enbart pga mig) och det i sin tur ger sådan ångest att jag inte klarar av jobbet. Vill inte leva så här längre...

Tycker ens läkaren att du behöver terapi eller behandling? Du kanske behöver kräva det om han/hon inte tycker som dig. Sedan så vet jag inte om man kan kräva sånt med kötiderna, andra patienter som behöver mer hjälp enligt dem eller liknande. Har du försökt få hjälp på egen hand??
    What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Ja, alltså kan man kräva sådant öht? Jag sa till om det när vi hade genomgången av resultatet men fick sedan beskedet att de hänvisade mig till kurator.

Det spelar ingen roll hur mycket historik av misslyckanden, depressioner, tappade jobb, kraschade förhållanden och förlorade lägenheter jag visar upp för dem. Av någon anledning tittar de nästan uteslutande på hur det är för tillfället. Och rent ytligt kan det ju lätt ses som att jag har ordning på mitt liv. Det är frustrerande, och delvis därför som det tog två utredningar att komma fram till detta.

Jag vet liksom inte hur jag skulle få hjälp på annat sätt? Jag har nog knappast råd med någon privat behandling/psykolog. ..

Comment

I så fall kan man inte göra något annat än att försöka hitta någon som vill dela med sig av sina kunskaper till dig i stora drag under sin fritid.

Jag har bara lagt märke till 1 expert här i forumet lite då och då. Man kanske kan skicka PM för att få svar om området liknar eller är samma som du behöver hjälp med?

Annars finns nog andra hemsidor med aktiva läkare som kan svara på frågor.
        What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Tyvärr funkar inte vården for oss som mår psykiskt dåligt, det är långa köer och snudd på omöjligt få hjälp. Rekommenderar dig att söka privat finns de som är anslutna till F-kassan då betalar man samma som inom vården. Har du försökt få hjälp via företagsvården?

Comment

Måste jag inte ha rätt till någon ersättning från FK i så fall?

Vi har ingen företagshälsovård där jag jobbar. :/

Comment

Working...
            X