Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur ska jag få ordning på min son?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hur ska jag få ordning på min son?

Hej! Jag har en 20-årig son som fick diagnosen adhd som åttaåring. Han medicinerar (concerta 36 x 3 ) Jag har upplevt att sista året har det varit väldigt besvärligt för honom. Han blev väldigt deprimerad för ca ett år sen då hans tjej gjorde slut efter ett 1-årigt förhållande. Efter det blev det mycket festa, sena nätter. Sista halvåret har han dragit på sig stora skulder, lånat en massa pengar av kompisar,samt även av en del farliga människor där jag som mamma fått gå in och lösa hans skulder.Vi har pratat mycket om detta, jag har hotat med att gå till sociala för att få stöd osv. Han har lovat att skärpa sig. Han har arbetat som snickare från förra sommaren till mars i år då han plötsligt slutade, vet inte om han kom ihop sig med sin chef. Han har nu fått ett sälj-jobb och har precis börjat.Jag hoppas att det kan gå bra. Han har också trasslat till det med tjejer nu. Veckan innan midsommar träffade han en tjej som vi har fått träffa och där han har varit mestadels av tiden, tills för några dagar sedan då han träffat en annan tjej och bara dragit ifrån den första. Under denna tid har han lånat 5 tusen kronor av henne. Nu är jag livrädd att han kommer att göra så med denna tjej också. Jag blir indragen i allt och orkar inte mera. Vad ska jag ta mig till?

Hälsningar Marejja

Då han medicinerar antar jag att han står under läkarkontakt. Nu är han myndig så läkaren får inte diskutera din son med dig men du kan ju ringa läkaren och förklara hur du upplever sonen och hans mående och be om hjälp den vägen. Sen kan du vända dig till vc om du känner du behöver någon själv att prata med och få stöd i hur du bäst kan hjälpa din son. Om din son lånar pengar och du betalar hans skulder gör du tyvärr din son en björntjänst. Kan förstå att du vill hjälpa och inte vill han ska råka illa ut men låt han stå för konsekvenserna av sitt lånande. Om han inte betalar till denna tjej så är det hans ansvar och problem. Sen kan man ju undra vad det är för människa som lånar ut 5000 till någon man känt sen veckan inan midsommar så lite får hon faktiskt skylla sig själv om han inte betalar kan jag tycka. Bor han fortfarande hemma? Vad använder han pengarna till?

Comment

Working...
    X